سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۸ اسفند ۱۳۹۲ در ۳:۴۴ ب.ظ چاپ مطلب

تقدیر از کارگردان انیمیشن «سلامی برای روح الله» در حوزه هنری

20140309142913gb-20140115135039cb-0-00a011122221002222111

در دومین روز از برگزاری سمینار فصلی مدیران مراکز استانی از بهروز خندان‌دل کارگردان انیمیشن «سلامی برای روح الله» تقدیر شد.

در دومین روز از برگزاری سمینار فصلی مدیران مراکز استانی از بهروز خندان‌دل کارگردان انیمیشن «سلامی برای روح الله» تقدیر شد.

سوره سینما- به گزارش خبرنگار پایگاه خبری حوزه هنری، این برگزیده جشنواره مردمی عمار جایزه خود را به مقام معظم رهبری تقدیم کرده بود، امروز یکشنبه ۱۸ اسفندماه در حوزه هنری تقدیر شد. موضوع این پویانمایی که از تولیدات حوزه هنری شاهرود محسوب می شود، به رویدادی در زمان اقامت امام راحل در نوفل‏شاتو اشاره دارد که در روز کریسمس ،مسیحیانی که هدایای امام را دریافت کرده‏اند به دیدار ایشان می آیند. بهروز خندان دل کارگردان انیمیشن «سلامی برای روح الله» جایزه جشنواره فیلم عمار را به مقام معظم رهبری تقدیم کرد و معظم له با دریافت جایزه معنوی جشنواره، هدیه ای را به وی اهدا نمودند که در دومین روز از برگزاری ۲۵ امین سمینار فصلی مدیران این هدیه توسط مومنی شریف به خندان دل تقدیم شد.

خندان دل بعد از دریافت جایزه خود درباره انیمیشن «سلامی برای روح الله» گفت: این انیمیشن با الهام از آیه ۳۳ سوره مریم به تصویر کشیده شد. این اثر به دو زبان فارسی و فرانسه تولید شده و ساختار مستند گونه دارد. ما دراین انیمیشن سعی کردیم به شخصیت امام خمینی (ره) گام به گام نزدیک شویم تا قداست ایشان حفظ شود.

این کارگردان انیمیشن با بیان اینکه ما در پژوهش کار به این نکته که اتفاق نوفل لوشاتو با افق گفتمان بین المللی حوزه هنری تطبیق دارد رسیدیم، افزود: در تولید این مجموعه در بخش محتوا، چینش پلان ها و دوبله صدای امام خمینی (ره) که به خوبی انجام شد، دست غیب را به خوبی مشاهده کردیم.  در جلساتی که در استان داشتیم همواره اعلام می کردم کار باید به دست مخاطب اصلی برسد. موفقیت هر کار زمانی است که مخاطب آن اثر از کار استقبال کند و آن را ببیند. در زمان برگزاری جشنواره عمار که این انمیشن دو بار اکران شد و هر بار با استقبال مخاطبان روبرو گردید، متوجه شدم این اثر مسیر خود را طی کرده است.

وی با اشاره به اینکه تا زمان برگزاری مراسم اختتامیه جشنواره عمار از برگزیده شدن انیمیشن بی اطلاع بوده است، گفت: در شب اختتامیه به نادر طالب زاده دبیر جشنواره گفتم که برای ساعت ۱۰:۳۰ شب بلیط برای شهرستان دارم. اما وی من را از رفتن منصرف کرد و شروع به تعریف از محاسن انیمشن «روح الله» برای داوران نمود و این در حالی بود که من هنوز از انتخاب انیمیشن در این جشنواره بی اطلاع بودم. بعد از انتخاب «سلامی برای روح الله»، این جایزه را به آقای مومنی سپردم تا آن را به مقام معظم رهبری تقدیم کند و او هم واسطه این فیض شد. از دانایی رییس حوزه هنری استان سمنان، مجید مصلحی و تیم تولید کننده انیمشن در حوزه هنری شاهرود تشکر می کنم که با کمک انها این اتفاق رخ داد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>