سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۸ فروردین ۱۳۹۳ در ۸:۴۰ ق.ظ چاپ مطلب

مقام معظم رهبری ضعف عرصه فرهنگ را یادآوری کردند/ به دستگاههای فرهنگی امیدوار نیستم

kooshki

محمدصادق کوشکی تحلیلگر و استاد دانشگاه تهران تاکید کرد مقام معظم رهبری ضعف‌های عرصه فرهنگ را به مسئولان یادآوری کردند.

محمدصادق کوشکی تحلیلگر و استاد دانشگاه تهران تاکید کرد مقام معظم رهبری ضعف‌های عرصه فرهنگ را به مسئولان یادآوری کردند.

وی در این رابطه به سوره سینما گفت: نامگذاری سال ۹۳ به عنوان سال «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» از سوی مقام معظم رهبری در واقع یک حرکت نمادین است برای ایجاد زمینه فکری در جامعه تا مردم ، مسئولان دولتی و حکومتی بدانند جهت گیری جامعه به کدام سمت باید باشد. امسال بحث اقتصاد و فرهنگ دو موضوع مهم و اساسی است که نیاز به توجه لازم دارد. اینکه امسال از واژه فرهنگ استفاده شده به این معنی نیست که سالیان گذشته در این عرصه خلائی وجود نداشت. در سال های پیش تاکید بیشتر بر اقتصاد بود چون فضای اقتصادی کشور و شرایط تحریم ها به گونه ای بود که پرداختن به آن بر هر بخشی اولویت داشت.

این استاد دانشگاه افزود: طی این سال ها متاسفانه مدیران دولتی و غیر دولتی در عرصه فرهنگ کارنامه موفقی نداشتند. بعد از این هم خیلی نمی‌توان به دستگاه های فرهنگی امیدوار بود. مگر اینکه با تغییر در برخی رویکردها و عملکردها تحت تاثیر این نامگذاری از حالت انفعال پیشین خود بیرون بیایند. مشکل فرهنگ باید اساسی حل شود. عزم ملی و مدیریت جهادی باید با تغییر مدیران یا تغییر نگرش مدیران همراه باشد. کسانی که این شعار را باور داشته و معتقد باشند با حرکت نظام مند و قوی به سمت هدف پیش بروند. تنها در این صورت است که نتیجه خواهیم گرفت.

کوشکی ادامه داد: البته رسیدن به این تحولات حکم بیان یک آرزو است و صرفا رسیدن به آرزو را تضمین نمی‌کند. تا این تغییرات انجام نپذیرد نمی توان نگاه مثبتی به این مساله داشت چون ریشه بحث فرهنگی در خانواده است. متاسفانه هرچه پیش می رویم در این رابطه به مشکلات اساسی بر می‌خوریم. تا خانواده نباشد هیچ آیتم فرهنگی جایی برای ابراز وجود ندارد. پرداختن به این مساله و اهمیت دادن به بحث طلاق و از هم گسیختگی خانوادگی از گام‌های اولیه پرداختن به مبحث فرهنگ و جبران خلاء مربوط به آن است.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>