سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۲ فروردین ۱۳۹۳ در ۹:۳۱ ق.ظ چاپ مطلب

فریبا کوثری: محبوبیت همیشه بهتر از شهرت است

Fariba-Kosari

فریبا کوثری انتخاب خود را به عنوان بهترین بازیگر شبکه سه حاصل لطف و عنایت مردم قلمداد کرد.

فریبا کوثری انتخاب خود را به عنوان بهترین بازیگر شبکه سه حاصل لطف و عنایت مردم قلمداد کرد.

کوثری به سوره سینما گفت: اواخر سال ۹۲ طی نظرسنجی برنامه «سه ستاره» به عنوان یکی از سه بازیگر برتر شبکه سه انتخاب شدم. گرفتن جایزه همیشه خوب است، اما وقتی آن را مردم به تو بدهند خیالت خیلی راحت تر است و کاملا مطمئنی که کارت را درست انجام داده ای. هر هنرمندی بهترین جایزه اش را از دست مردم می‌گیرد. من بی نهایت به رأی مردم احترام می‌گذارم و حتی اگر انتخاب شان نبودم، باز هم این ارزش گذاری از طرف من وجود داشت. حالا بار مسوولیتم سنگین تر شده و امیدوارم در سال‌های آینده هم بتوانم توقعات مردمم را برآورده کنم. فکر می‌کنم به طور طبیعی کمی در انتخاب هایم وسواس بیشتری به خرج دهم، چون نمی‌خواهم لطف مردم از من دور شود.

وی در پاسخ به این سوال که علت موفقیت خود را در چه چیز یافته توضیح داد: ابتدا باید تأکید کنم که معتقد نیستم دیگر بازیگران زن حاضر در این نظرسنجی رقیب من بودند. ما همگی با هم دوست و همکار هستیم و نمی‌توان زحمات یکایک ما را در ۲۰ سال فعالیت شبکه سه انکار کرد. اگر بخواهم به پاسخ شما یک جواب چکیده بدهم باید بگویم بیشتر از اینکه عملکرد بازیگر در قاب تلویزیون یا بر پرده سینما اهمیت داشته باشد، اخلاق و رفتار وی در کوچه و خیابان مهم است. یک بازیگر تنها به این دلیل که محبوبیت خود را مدیون مردم است بیش از مردم عادی جامعه وظیفه دارد خوش رفتار باشد. فکر می‌کنم انتخاب شدنم صرفا به خاطر بازی در مجموعه‌های مختلف نبود. من همیشه تلاش کرده‌ام مانند جامعه باشم و خودم را بالاتر نپندارم.

کوثری در پاسخ به این سوال که در سال ۹۳ چه برنامه هایی پیش رو دارد بیان داشت: فعلا پروژه ای را نپذیرفته‌ام و فکر می‌کنم اغلب دوستان منتظرند تکلیف امور سازمانی مشخص شود و بعد شروع به کار کنند. گویا قرار است ریاست کل سازمان صدا و سیما عوض شود و این موضوع در تصمیم گیری همه ما برای همکاری‌هایمان تأثیر دارد. این روزها درگیر امور مدیریتی در یک باشگاه ورزشی هستم و باید بیش از پیش تأکید کنم همانطور که قبلا بارها و بارها گفته شده ورزش کردن تاثیر مثبت بر همه دارد و من آن را به همه مردم و به خصوص بازیگران پیشنهاد می‌کنم.

اسفند ماه سال ۹۲ احسان علیخانی برنامه ای را به بهانه ۲۰ سالگی شبکه سه با عنوان «سه ستاره» تهیه کرد و از مردم خواست با ارسال پیامک بهترین‌های شبکه را در همه شاخه های بازیگری، اجرا، کارگردانی، تهیه کنندگی و … انتخاب کنند. فریبا کوثری، مرجانه گلچین و شقایق دهقان از جمله برگزیدگان این مسابقه مردمی بودند که در بخش بهترین بازیگران زن سریال‌های شبکه سه در ۲۰ سال فعالیت آن بیشترین آرا را به دست آوردند.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>