سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۳ فروردین ۱۳۹۳ در ۸:۲۱ ق.ظ چاپ مطلب

اکران فیلم «سیزده» از اول اردیبهشت ماه/ فیلم هومن سیدی بعد از «بادیگران»

sizdah

فیلم سینمایی «سیزده» به کارگردانی هومن سیدی از اول اردیبهشت‌ماه روی پرده می‌رود.

فیلم سینمایی «سیزده» به کارگردانی هومن سیدی از اول اردیبهشت‌ماه روی پرده می‌رود.

سعید سعدی تهیه‌کننده و پخش کننده این فیلم سینمایی به سوره سینما گفت: قرار است بعد از اتمام اکران عمومی فیلم «با دیگران» اواخر فروردین ماه فیلم سینمایی «سیزده» را اکران کنیم. سال گذشته این فیلم را به بنیاد سینمایی فارابی ارسال کرده بودیم و قرار بود بین دو فیلم مذکور تصمیم گیری شود. بر این اساس قرار شد بعد از اکران «با دیگران» فیلم سینمایی «سیزده» اکران شود. این فیلم با توجه به بازخوردی که در جشنواره سی و دوم داشت فکر می‌کنم به آن توجه شود، ضمن اینکه باید در راستای تبلیغات هماهنگی و همیاری نهادها  و رسانه‌ها را مد نظر قرار دهیم.

این فیلم قصه پسر ۱۳ ساله ای است در سن رشد که پدر و مادرش از هم جدا می شوند. او به دلیل تنهایی و عقده هایی که برایش به وجود آمده به جوان های بزرگتر از خودش پناه می برد و این باعث تغییر و تحولی در وی می شود که هویت واقعی و اصلی او را تغییر می‌دهد. درست وقتی که این پسر باید به ثبات شخصیتی برسد با افرادی بُر می خورد و باعث بروز اتفاقاتی در زندگیش می‌شود….

 امیر جعفری، آزاده صمدی، ریما رامین فر، امیر جدیدی، ویشکا آسایش، مهران احمدی، نوید محمد زاده و (با معرفی) سینا میرطهماسب از بازیگران «سیزده» هستند. پخش «سیزده» با موسسه نسیم صبا است فیلم سینمایی «سیزده» دومین ساخته سینمایی هومن سیدی پس از «آفریقا» در مقام کارگردان است.