سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۳۰ فروردین ۱۳۹۳ در ۱۰:۵۴ ق.ظ چاپ مطلب
مرادی:

عملکرد پردیس سینمایی بهمن سنندج رضایت بخش است

bahman-sanandaj

رئیس حوزه هنری استان کردستان عملکرد بزرگترین پردیس سینمایی غرب کشور را بسیار رضایت بخش عنوان کرد.

رئیس حوزه هنری استان کردستان عملکرد بزرگترین پردیس سینمایی غرب کشور را بسیار رضایت بخش عنوان کرد.

امین مرادی در رابطه با تولیدات سال گذشته فیلمسازان کرد به سوره سینما گفت: سال گذشته فیلمسازان جوان کرد استقبال خوبی از ساخت و تولید فیلم ها در بخش های مختلف مستند، فیلم کوتاه و فیلم های ۱۰۰ ثانیه ای داشتند. همانطور که در اخبار هم ثبت شد ما ۱۱ فیلم ۱۰۰ثانیه ای در آخرین جشنواره فیلم صد داشتیم که همه حضوری درخشان و جالب توجه داشتند و یکی از آثار نیز مقام برگزیده شورای فرهنگ عمومی را بدست آورد.

وی افزود: برای دومین سال ما فیلم های جشنواره بین المللی فجر را همزمان در سینما بهمن کرمانشاه  اکران کردیم که با استقبال خوب مردم روبرو شد همچنین جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات نیز از برنامه های لحاظ شده سال گذشته بود که فیلمسازان کرد هم از لحاظ کمی هم کیفی آثار قابل ملاحظه ای در این جشنواره ارائه دادند.

مرادی جو فرهنگی استان کردستان را مرهون جوانان اهل فرهنگ و مطالعه دانست و افزود: کردستان نسبت به سایر استان ها از فضای فرهنگی بالاتری برخوردار است و پتانسیل فعالیت در جشنواره های گوناگون را دارد. حضور فیلم‌های کوتاه  و مستند فیلمسازان کرد در جشنواره های داخلی و خارجی این ادعا را ثابت می کند  .

وی ادامه داد: به عنوان مثال تیمور قادری از جمله فعالانی است که افتخارات سینمایی قابل توجهی برای فرهنگ و سینمای کشور به ارمغان آورده است. خوشبختانه حوزه هنری استان کردستان تعامل خوبی با هنرمندان فیلمسازان دارد . می توان گفت فیلمسازان کرد حوزه را خانه دوم خودشان می دانند و به این فضا اعتماد دارند.

رئیس حوزه هنری استان کردستان در رابطه با عملکرد پردیس سینمایی بهمن گفت: بر اساس آماری که موسسه بهمن سبز تحت پوشش سازمان توسعه سینمایی سوره حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی اعلام کرده پردیس سینمایی بهمن پربیننده ترین سینمای غرب کشور در سال گذشته بود.

وی ادامه داد: تعامل دو طرفه حوزه هنری با سازمان ها نهاد ها و ارگان های مختلف و تمهیداتی چون ارائه بلیت‌های نیم بها و بلیت‌های مناسبتی یکی از دلایل رونق سینما و آشتی مردم با این مکان فرهنگی است. هرچند که کردها جزو شادترین مردم کشور هستند که به رویدادهای فرهنگی توجهی خاص دارند.

مرادی در رابطه با امکانات پردیس سینمایی بهمن افزود: پردیس بهمن مجموعه‌ای بی نظیر در غرب کشور و کم نظیر در ایران است که بعد از بازسازی اخیر با در اختیار داشتن سه سالن با ظرفیت های ۵۷۰ و ۱۳۰ و ۶۰ صندلی موقعیت خوبی برای برگزاری برنامه‌های مختلف فرهنگی را برای هم میهنان فراهم کرده است.

وی ادامه داد: فضاهای جانبی فراهم شده در این پردیس مثل گالری که همیشه فعال و پر رونق است به علاوه رستوران و کافی شاپ و … محیطی خانوادگی است که باعث رونق و حضور هرچه بیشتر مردم در این فضا می شود. و سینما با این فضاها و امکانات تعامل خوبی دارند. یکی از برنامه هایی که از سال گذشته به طور ثابت در این سینما برگزار می شود اکران فیلم های مهم ایران و جهان و نشست نقد و بررسی بعد اکران است که هر دو هفته یکبار انجام می شود و استقبال مردم باعث ادامه این برنامه فرهنگی شد. در این بین تولیدات فیلمسازان جوان کرد هم به نمایش در می آید تا راهی باشد برای تشویق و انگیزه برای تولیدات بیشتر جوانان.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>