سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۳۱ فروردین ۱۳۹۳ در ۸:۱۱ ق.ظ چاپ مطلب

اکران موفق «مروا» برای دانش‌آموزان بوشهری/ بوشهر قطب فیلمسازی ایران

morva1

رییس حوزه هنری بوشهر تاکید کرد استعدادهای فیلمسازی در این استان آن را به یکی از قطب‌های سینمای ایران تبدیل کرده است.

رییس حوزه هنری بوشهر تاکید کرد استعدادهای فیلمسازی در این استان آن را به یکی از قطب‌های سینمای ایران تبدیل کرده است.

سیدمحمدحسین سیدزاده به سوره سینما گفت: حوزه هنری با حمایت سازمان توسعه سینمایی سوره سال موفقی را پیش سر گذاشت و ما توانستیم یک فیلم سینمایی بلند تولید کنیم. ضمن اینکه چند فیلمنامه هم به سازمان سینمایی سوره ارسال کردیم که قرار است در سال جدید از آنها استفاده شود. عملکرد ما در سال گذشته در عرصه فیلم سینمایی رضایت بخش بود اما در حوزه فیلم کوتاه و مستند ارزیابی متوسطی داریم و متاسفانه در بخش انیمیشن به خاطر نداشتن اعتبار مالی کافی ضعیف عمل کردیم. قطعا در این بخش اگر حمایت های لازم صورت بگیرد موفقیت های چشمگیری پیش رویمان خواهد بود.

وی ادامه داد: ما در زمینه تولید فیلم مستند و داستانی کوتاه حرف زیادی برای گفتن داریم، با توجه به نیروهای مستعدی که در این استان مشغول فعالیت هستند بوشهر را می‌توان یکی از قطب های فیلمسازی کشور قلمداد کرد.همانطور که موفقیت فیلمسازان در سال‌های اخیر در جشنواره فجر هم این ادعا را اثبات کرد.

morva2
نمایی از فیلم سینمایی «مروا»

سیدزاده از نمایش فیلم‌های سینمایی «بالابان» و «تنهای تنهای تنها» و طرح اکران برای دانش آموزان گفت: طرحی را سال گذشته آغاز کردیم و با اکران دو فیلم ذکر شده که هردو محصول سینمای بوشهر بود تقریبا ۹۰ درصد دانش آموزان استان را به تماشای این فیلم‌ها دعوت کردیم. این استقبال بی نظیر ما را بر آن داشت که این برنامه را ادامه دهیم. فیلمسازان مطرح زیادی در استان بوشهر داریم و امیدواریم با تلاش و پشتکار این عزیزان برای سال جدید تولیدات بیشتری داشته باشیم، البته این امر منوط به جذب اعتبارات بیشتر و شرایطی است که بتوانیم با تسهیلات بهتری از این عزیزان حمایت کنیم. در حوزه هنری بوشهر تعامل خوبی با فیلمسازان داریم و تا آنجا که برایمان مقدور باشد تولیدات مستقل را حمایت می‌کنیم.

وی افزود: یکی از برنامه‌های سال ۹۳ ما اکران فیلم سینمایی «مروا» به کارگردانی کریم فائقیان در ماههای محرم و صفر است. به این صورت که در کنار اکران عمومی این فیلم در اجرای طرح نمایش برای دانش آموزان شرایطی فراهم بیاوریم که دانش‌آموزان استان بوشهر بتوانند از مخاطبین این فیلم باشند.

رییس حوزه هنری استان بوشهر در پایان از ریاست حوزه هنری استان تهران، اداره کل امور استان‌ها و مجلس و ریاست سازمان توسعه سینمایی سوره به خاطر حمایت از فیلمسازان و هنرمندان کشور شهرستانی تشکر کرد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>