سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۳۰ فروردین ۱۳۹۳ در ۱:۴۵ ب.ظ چاپ مطلب

اعتقاد عمیق شهید آوینی به عاشورا/ اخلاق‌مداری از ویژگی‌های شهید آوینی

momeni2

رئیس حوزه هنری گفت: آوینی اعتقاد عمیقی به مکتب اسلام داشت و از عاشورا با عنوان رستاخیز جان یاد می‌کرد.

رئیس حوزه هنری گفت: آوینی اعتقاد عمیقی به مکتب اسلام داشت و از عاشورا با عنوان رستاخیز جان یاد می‌کرد.

سوره سینما- ایسنا نوشت: محسن مومنی شریف، رئیس حوزه هنری شامگاه ۲۹ فروردین ماه در همایش رستاخیز جان که در آمفی تئا‌تر تربیت معلم قزوین برگزار شد، گفت: هنر باید به گونه‌ای به کار برده شود تا در افق کوتاه مدت تمدن نوین اسلامی و انقلاب اسلامی ایران را به دنیا معرفی کند. بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، ایران هویتی دیگر پیدا کرد که در دفاع مقدس، بخشی از آن را مشاهده کردیم.

وی با بیان اینکه شهید آوینی نخستین کسی است که به ادبیات نظری پرداخته است اضافه کرد: از ویژگی‌های شهید آوینی می‌توان به اعتقاد عمیق وی به مکتب اسلام و تشیع اشاره کرد. آوینی از عاشورا با عنوان رستاخیز جان یاد می‌کند.

مومنی شریف با بیان اینکه اخلاق مداری از دیگر ویژگی‌های شهید آوینی بود و این شهید از خط قرمزهای اخلاق عبور نکرد، گفت: آوینی دانش وسیعی در ادبیات کهن داشتند که همواره علم او با حکمت و اندیشه آمیخته بود. آوینی همچنین به خوبی با معارف اسلامی آشنا بود.  آوینی در زمان جوانی به همه علوم دست پیدا کرد و بسیاری بزرگان برای رسیدن به جایگاه علمی رفیع از فرصت موجود در زمان جوانی به نحو مطلوبی استفاده کردند.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>