سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱ اردیبهشت ۱۳۹۳ در ۲:۴۶ ب.ظ چاپ مطلب

پیام نصیریان به یک جشن/ مدیون تئاتر ایرانی هستیم

ali-nasirian

علی نصیریان هنرمند پیشکسوت تئاتر به ششمین جشن اردیبهشت‌ تئاتر پیام داد.

علی نصیریان هنرمند پیشکسوت تئاتر به ششمین جشن اردیبهشت‌ تئاتر پیام داد.

سوره سینما- به گزارش روابط عمومی مرکز هنرهای نمایشی،  سه روز مانده به آغاز جشن‌های اردیبهشت‌ تئاتر ، علی نصیریان پیام اختصاصی خود را به اردیبهشت تئاتر ۹۳ تقدیم کرد. در پیام وی آمده است: در این اردیبهشت زیبا درود می‌فرستم به هنرمندان تئاتر ایران که با تلاش و خلاقیت‌های خود این مشعل را همچنان روشن نگاه داشته اند و دست به دست به نسل تازه و پرانرژی امروز سپرده‌اند ، جوانان خلاق و پرشور این عرصه آینده‌ای روشن پیش رو دارند. آینده‌ای از تصویر و تجسم میراث فرهنگ ایران زمین و نقد زندگی اجتماعیِ دیروز و امروز .

تئاتر، این هنر سراسر شور و زندگی و حیات اجتماعی که هنری انسانی و زنده است، می‌تواند جایگاه والایی در جامعه پیدا کند ، به ویژه تئاتر ایرانی که ما مدیون وطن خود هستیم ، مدیون جامعه خود هستیم و مدیون تاریخ و ادبیات خود هستیم . ماهمه باید تلاش کنیم ، دین خود را به تئاتر و ادبیات نمایشی خودمان ادا کنیم ، تئاتر ایران با تئاتر ایرانی برای همه ، سرافراز خواهد بود. بدون آنکه ادبیات نمایشی دنیا و اجرای ترجمه های مناسب و خوب را از یاد ببریم.

ششمین جشن‌های اردیبهشت تئاتر از ۴ اردیبهشت‌ماه در مشهد افتتاح می‌شود و ۲۷ اردیبهشت‌ماه در کرمانشاه  با برپایی آیین پایانی، خاتمه خواهد یافت.