سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲ اردیبهشت ۱۳۹۳ در ۸:۲۳ ق.ظ چاپ مطلب

یک فرهنگسرا و دو سالن سینما در استان اصفهان افتتاح می‌شود/ حوزه هنری حامی جوانان شهرستانی

seyedin-nia

رئیس حوزه هنری استان اصفهان تامین بودجه مناسب را عاملی برای اجرای برنامه‌های این مرکز دانست.

رئیس حوزه هنری استان اصفهان تامین بودجه مناسب را عاملی برای اجرای برنامه‌های این مرکز دانست.

سید مهدی سیدین‌نیا به سوره سینما گفت: حوزه هنری استان اصفهان  سال ۹۲ فعالیت‌های قابل قبولی داشته، اما سال‌ها است به خاطر مسایل مالی آنطور که لازم است نمی‌توانیم برنامه های جدی و تولیدات دلخواهمان را به انجام برسانیم. ما طرح‌های ارزشمندی را در حوزه چاپ کتاب، تولید آثار فرهنگی، سینمایی و بخش‌های مختلف هنری داریم که استعدادهای فراوانی پشتوانه آنها است. حوزه هنری به عنوان یک نهاد فرهنگی همواره در کنار جوانان بوده، با تخصیص اعتبار و بودجه راه پیشرفت و درخشش جوانان در استان‌های مختلف هموارتر می‌شود.

وی افزود: کمبود بودجه مشکلات اساسی برای ما پیش آورده، در تلاشیم با وفق دادن خودمان با شرایط  بر این ضعف‌ها غلبه کنیم. مثلا کتابی که دو سال پیش با ۵ میلیون تومان هزینه، قابل انتشار بود الان به ۱۵ میلیون تومان رسیده و ما با رایزنی‌هایی که انجام می دهیم به دنبال راهی هستیم تا به هر ترتیب از کاهش تولیداتمان جلوگیری کنیم. امسال در حوزه فیلم کوتاه چند اثر در این مرکز ساخته شده و تعدادی کتاب هم در نوبت انتشار داریم اما بخش اصلی فعالیتمان بر آثار تجسمی متمرکز شد.

سیدین نیا ادامه داد: از اتفاقات خوبی که در سال ۹۳ رقم خواهد خورد بهره برداری از فرهنگسرای بهار در شهرستان گز استان اصفهان است که به زودی افتتاح خواهد شد. این فرهنگسرا مجموعه‌ای است از سالن سینما، گالری ، کلاس های آموزشی و مجموعه‌های تفریحی که بالغ بر ۲ میلیارد تومان هزینه داشت. ۹۵درصد کار پیش رفته و ۵ درصد باقی مانده هم در حال انجام است و تا ۲ ماه دیگر افتتاح خواهد شد. با توافق حوزه هنری و شهرداری قرار است دو سینما در فولادشهر اصفهان که تا الان از داشتن سالن سینما محروم بوده ساخته شود که این پروژه هم حدود دو میلیارد تومان اعتبار لازم دارد. این طرح‌ها پیش از این هم مطرح شده بود اما متاسفانه در دولت قبلی ما حمایت نشدیم. امیدواریم در دولت جدید موفقیت‌های بیشتری در زمینه تولید محصولات و اماکن فرهنگی بدست آوریم.

وی ادامه داد: استان اصفهان نیروهای بااستعداد فراوانی دارد که شاید به خاطر امکانات محدود تنها ۲۰ درصد این استعدادها شکوفا شوند. امسال در زمینه موسیقی، کاریکاتور و طنز توانستیم در جشنواره‌های جهانی رتبه های درخشانی بدست آوریم. امیدواریم با ارائه اعتبارات بیشتر به بهره برداری از امکانات و استعدادهای این استان بپردازیم.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>