سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۳ اردیبهشت ۱۳۹۳ در ۸:۰۲ ق.ظ چاپ مطلب

«با دیگران» با ۴ سینمایی که داشت خوب فروخت/ برنامه‌ریزی برای ساخت فیلم تازه

ba-digaran

ناصر ضمیری فروش اولین فیلم خود را با توجه به تعداد سینماهایش راضی کننده ارزیابی کرد.

ناصر ضمیری فروش اولین فیلم خود را با توجه به تعداد سینماهایش راضی کننده ارزیابی کرد.

ضمیری به سوره سینما گفت: باید توجه داشت که «با دیگران» سینماهای کمی در اختیار داشت و  تنها با ۴ سالن در تهران و یک سینما در شهر مشهد فروش راضی کننده داشت. این فیلم یک اثر فرهنگی و هنری است و مخاطب خاص خودش را داشت و به اندازه خود توانست موفق باشد. در واقع همان دایره مخاطبی که برایش در نظر گرفته بودم، از آن استقبال کرد. در حال حاضر هم دو سالن در سینما آزادی و سینما فرهنگ همچنان در حال نمایش دادن فیلم هستند.

وی افزود: فیلم در ترکیب اکران نوروزی قرار گرفت و من نگران نبودم که اثرم در کنار آثار پرمخاطبی قرار گرفته که فروش ملیاردی آنها را هم امروز می‌بینیم. فیلم من جایگاه خود را داشت، به نظرم نوعی شتابزدگی بود که به اکران فیلم ضربه زد. می‌شد با یک برنامه‌ریزی بهتر و تبلیغات مناسب تر، فروش بهتری را تجربه کرد.  تیزرهایی که از تلویزیون برای این فیلم پخش شد در مقایسه با تعداد تیزر فیلم‌های دیگر اصلا زیاد نبود.

این کارگردان در پاسخ به این سوال که چه زمانی را برای پخش فیلم در شبکه نمایش خانگی مناسب می‌داند، گفت: برای این مسائل، تهیه‌کننده فیلم تصمیم گیری می‌کند، اما به نظر من تابستان زمان خوبی برای پخش فیلم در شبکه نمایش خانگی است. هیچ چیزی از فیلم کم نمی‌شود و دقیقا همان نسخه ای که در سینما اکران شد، به شبکه نمایش خانگی عرضه می‌شود.

ba-digaran-poster

ضمیری همچنین گفت: طرح های دیگری برای آینده در ذهن دارم و فکر می‌کنم آماده سازی آنها تا آخر سال طول بکشد. به این ترتیب اسفند ماه امسال برای گرفتن پروانه ساخت تلاش می‌کنم و ابتدای سال ۹۴ فیلم جدیدم را می‌سازم. این طرح ها نیز در حال و هوای فیلم اولم هستند، اما از نظر ساختار تفاوت خواهد داشت. بنابراین، قرار نیست تغییر خاصی در نوع نگاه من ایجاد شود.

ضمیری در پاسخ به این سوال که آیا قصد دارد برای فیلم جدیدش جنبه مخاطب پسندی را بیشتر لحاظ کند، اضافه کرد: من دایره مخاطبان خود را دارم و قرار نیست با در نظر گرفتن سلایق مختلف که ممکن است هر فیلمی را بپذیرند، سمت و سوی نگاه من نیز عوض شود. در غیر این صورت آن تعهد هنری که همیشه به آن مقید بوده‌ام زیر سوال می‌رود.

«با دیگران» ساخته ناصر ضمیری در ترکیب اکران نوروزی ۹۳ قرار داشت.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>