سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۳ اردیبهشت ۱۳۹۳ در ۱۱:۰۹ ق.ظ چاپ مطلب

حوزه هنری گلستان برای حفظ جنگل‌ها فرهنگ‌سازی می‌کند/ توجه ویژه به جوانان

golestan

نقی محمدنژاد رییس حوزه هنری استان گلستان از تلاش این مرکز در راستای حفظ منابع طبیعی استان خبر داد.

نقی محمدنژاد رییس حوزه هنری استان گلستان از تلاش این مرکز در راستای حفظ منابع طبیعی استان خبر داد.

محمدنژاد به سوره سینما گفت: سال ۹۳ به فرمایش مقام معظم رهبری، سال اقتصاد و فرهنگ نامیده شده و در همین راستا، حوزه هنری استان گلستان نیز در نظر دارد در طول سال برنامه‌هایی را با محور فرهنگ ملی و بومی در صدر امور خود قرار دهد. یکی از ویژگی‌های مهم استان گلستان قرار گرفتن ۲۰ قومیت مختلف کنار یکدیگر است که هر گروه با حفظ هویت اصیل خود، نسبت به استان محل زندگیشان عرق دارند. یکی از رویکردهای حوزه هنری شناخت استعدادها و قابلیت‌های فرهنگی و هنری جوانان است، بدون در نظر گرفتن اینکه پیشینه هر نفر به کجا بر می‌گردد. بنابراین در سال ۹۳ بیش از پیش رویکردی جوانگرایانه داریم که هدف عمده آن نیروسازی است.

محمدنژاد در پاسخ به این سوال که حوزه هنری استان گلستان برای حفظ منابع طبیعی این استان چگونه فرهنگسازی می‌کند، گفت: یکی از وظایف نهادی فرهنگی مانند حوزه هنری فرهنگسازی برای رشد قوت‌ها یا از بین بردن کاستی‌ها است. جنگل‌های استان ما در تمام ایران مشهور است و شاید عامه مردم ندانند که چه خطرهایی این گنج ملی را تهدید می‌کند. بر همین مبنا در تلاشیم به کمک آثار هنری همچون فیلم کوتاه یا کاریکاتور و … بیش از پیش مردم را نسبت به مشکلات موجود در محیط زیست آگاه کنیم.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>