سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۳ در ۱۱:۴۳ ق.ظ چاپ مطلب

کارگردان «داستان یک شهر» اولین فیلم بلند داستانی‌اش را می‌سازد

farshid-azari

فرشید آذری از نگارش اولین فیلمنامه بلند داستانی خود خبر داد که هم اکنون در حال بازنویسی است.

فرشید آذری از نگارش اولین فیلمنامه بلند داستانی خود خبر داد که هم اکنون در حال بازنویسی است.

آذری به سوره سینما گفت: این روزها در حال بازنویسی فیلمنامه ای هستم که آن را به تازگی نوشته ام و قرار است اولین فیلم بلند داستانی من باشد. امیدوارم مراحل دریافت پروانه و دیگر امور اداری آن تا پایان فصل گرم انجام شود، چون حال و هوای اثر به گونه ای است که باید در پاییز یا زمستان روایت شود. محل فیلمبرداری ما نیز یک شهرستان خواهد بود، آن هم مناطق اطراف آن. در حقیقت این فیلم وابستگی زیادی به طبیعت دارد.

وی در پاسخ به این سوال که چطور شد که خواست به سینمای بلند داستانی وارد شود، افزود: من از ابتدا با سینمای داستانی بیگانه نبودم، قبلا حدود ۱۰ فیلم کوتاه ساخته ام و حدود ۱۶ فیلم داستانی ویدئویی هم دارم. در سینما خیلی اوقات یا دستیار و برنامه ریز بوده ام یا تصویربرداری کرده ام و … در این مرحله از فعالیت حرفه ای ام، فضا را مناسب دیدم که اولین فیلم بلند داستانی ام را شروع کنم و برای جذب سرمایه گذار نیز در حال رایزنی هستیم.

آذری درباره اینکه آیا ردپای آثار مستند او در اولین فیلم داستانی اش دیده می شود، توضیح داد: این فیلم بر مبنای فضاسازی و تصویرسازی ساخته می‌شود و می‌توان گفت یک فیلم هنری است که در ادامه کارهای کوتاه من تعریف می شود. قطعا به مخاطب فکر می کنم، اما پیش از آن باید توجه کرد که منظور ما از مخاطب عام چیست. برداشت من این است که هر تماشاگر سینما می تواند یک مخاطب خاص باشد و در سینما به دنبال فیلم مخصوص به روحیات خودش باشد، دقیقا مثل هر خواننده کتاب که خاص است و با ورود به فروشگاه به دنبال اثر چاپ شده ویژه سلیقه خودش می‌گردد.

فرشید آذری گفت: من اولین فیلم داستانی ام را سال ۷۵ ساختم و در این ۱۸ سال از نظر نوع نگاه و ساختار به سبکی دست یافتم که از هر نظر آن را می‌پسندم و با سلیقه ام هماهنگی دارد و به هر عرصه که وارد شوم، آن را حفظ می کنم. باز هم به سینمای مستند باز می‌گردم و اینگونه نیست که رنگ و لعاب اکران یا فیلم بلند داستانی مرا از علاقه اولیه ام دور کند. در این سال ها به فیلم مستند بهای بیشتری داده شد و به خصوص حوزه هنری که اغلب آثار سینمای اکران را تولید می کند، به بچه های مستند توجه کرد و من از این بابت به نوبه خودم از مسوولان ممنونم.

«داستان یک شهر» محصول حوزه هنری و درباره خرمشهر است که آذری آن را کارگردانی کرده. این فیلمساز فیلم‌های «رنگ هایی برای زندگی»، «داستان یک شهر»، «نقش» و … را در عرصه مستند و فیلم کوتاه ساخته است.