سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۳ در ۱:۱۹ ب.ظ چاپ مطلب

تقویت روابط سینمایی ایران و تونس

hojat-ayubi

وزیر فرهنگ تونس در دیدار با رئیس سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در کشور تونس بر تقویت روابط سینمایی دوجانبه در ۲ بخش دولتی و خصوصی تأکید کرد.

وزیر فرهنگ تونس در دیدار با رئیس سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در کشور تونس بر تقویت روابط سینمایی دوجانبه در ۲ بخش دولتی و خصوصی تأکید کرد.
سوره سینما- در این دیدار که سفیر ایران، صادق رمضانی گل‌افزانی رایزن فرهنگی سفارت ایران در تونس، منیژه حکمت و مجتبی راعی کارگردان‌های سینمای ایران نیز حضور داشتند، وزیر فرهنگ تونس ضمن استقبال از هیات ایرانی با تاکید بر مشترکات فراوان فرهنگی، هنری و موسیقی به سینمای ایران و جایگاه آن اشاره و آمادگی کشورش را برای توسعه روابط دوجانبه در ۲ بخش خصوصی و دولتی با ایران اعلام کرد.

حجت‌الله ایوبی نیز با ابلاغ سلام علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد به وزیر فرهنگ تونس، آمادگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران را برای توسعه و تعمیق روابط دوجانبه مورد توجه قرار داد و با شرحی از فعالیت های سینمای ایران و نیز تفاهم نامه همکاری سینمایی ایران و تونس راه‌اندازی انجمن دوستی سینمای تونس و ایران را که در ۱۷ اردیبهشت‌ماه ۹۳ با حضور افتتاح شد گامی موثر و عملی برای تقویت روابط سینمائی دوجانبه دانست.

وی در این زمینه گفت:به موجب تفاهم نامه‌ای که میان این انجمن با انجمن سینمای جوان وابسته به سازمان سینمائی ایران امضا شد، عملا ظرفیت های تبادلی جدیدی برای معرفی سینمای ۲ کشور فراهم شد. امیدواریم که به زودی آثار اجرایی این حرکت مهم سینمایی را ببینیم.

در این دیدار طرفین بر ضرورت حضور درمناسبت هایی مانند هفته فرهنگی و نیز جشنواره های بین‌المللی سینما و موسیقی کارتاژ و سینما و موسیقی فجر تاکید کردند.

شکل‌گیری انجمن دوستی سینمای ایران و تونس

با همت رایزنی فرهنگی ایران در تونس و برای نخستین بار در طول روابط دوجانبه، انجمن دوستی سینمای ایران و تونس افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، صادق رمضانی گل‌افزانی رایزن فرهنگی ایران در تونس ضمن اعلام این خبر، گفت: تفاهم نامه همکاری سینمایی با ۱۲ ماده میان انجمن سینمای جوانان ایران و انجمن دوستی تونس و ایران در ۱۷ اردیبهشت‌ماه در محل «سینما پرناس» تونس در پایتخت این کشور امضا شد. بر اساس مفاد این تفاهم‌نامه تسهیلات لازم جهت تاسیس و تقویت انجمن دوستی سینمای تونس و ایران به منظور ارائه خدمات و آموزش‌های سینمایی لازم به جوانان و علاقه مندان به فعالیتهای سینمایی، سمعی و بصری و نیز حضور در جشنواره های سینمایی و بازارهای فیلم طرفین مورد توجه قرار گرفته است.

وی افزود: ارائه تسهیلات به فیلمسازان و تولید آثار مشترک در قالب فیلمهای سینمایی بلند، مستند، کوتاه و انیمیشن با اولویت موضوعات تاریخی و فرهنگی و آئینی مشترک میان ۲ کشور و نیز انتقال تجارب و دانش سینمایی از طرف انجمن سینمای جوان کشورمان به تونس از طریق برگزاری همایش ها و دوره های کوتاه مدت و کارگاه های آموزشی، از دیگر موضوعات مورد توجه در این تفاهم‌نامه هستند.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>