سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۳ در ۹:۱۰ ق.ظ چاپ مطلب

حوزه هنری ارومیه فیلمنامه‌نویس تربیت می‌کند/ شعار سال موضوع فیلمنامه‌ها

noroozi

علیرضا نوروزی رییس حوزه هنری استان ارومیه از برگزاری کلاس‌های فیلمنامه‌نویسی در این استان خبر داد.

علیرضا نوروزی رییس حوزه هنری استان ارومیه از برگزاری کلاس‌های فیلمنامه‌نویسی در این استان خبر داد.

نوروزی به سوره سینما گفت: یکی از مشکلات موجود میان هنرجویان ما این است که هر کسی دست به قلم می‌شود و فیلمنامه ای را می‌نویسد مصر است که حتما خودش آن را بسازد، در حالیکه فیلمنامه نویسی یک حرفه دشوار است و ما در این عرصه هم نیاز به نیروهای متخصص داریم. به همین دلیل بر آن شدیم تا یک کارگاه فیلمنامه نویسی دایر کنیم و تدریس را به یکی از هنرمندان استان به نام آرش رفیعی سپردیم. این کلاس‌ها برای اولین بار است که به این سبک در استان ما برگزار می‌شود. یک دوره چهار ماهه و هفتگی است و تا کنون هشت جلسه آن سپری شده است. قصد داریم در پایان کار ۱۰ عنوان فیلمنامه خوب آماده کنیم و سپس برای ساخت آنها وارد عمل شویم. بدیهی است در نگارش این متن‌ها به ارزش‌های دینی و شعارهای سال توجه ویژه داریم.

وی افزود: استان ارومیه ۱۳ سینما دارد که متأسفانه به جز سه مورد آن بقیه تعطیل شده‌اند. بعضی از این سالن ها به تعمیر و بازسازی نیاز دارند و برخی دیگر کارکرد مالی مناسب نداشتند و به همین دلیل بسته شدند. با این حال حوزه هنری ارومیه به همکاری موسسه بهمن سبز در نظر دارد سر و سامانی به این اوضاع بدهد و برای باز شدن دوباره این سینماها در شهرستان قدم برداشته و در حال رایزنی هستیم. حوزه هنری ارومیه در سال ۹۲ موفق به ساخت ۶ فیلم کوتاه شد، اما متأسفانه اوضاع مالی صدا و سیما هم آنقدر خوب نیست که این آثار را از ما بخرد. با این حال همکاری خود را با رسانه ملی حفظ کرده ایم و قرار است یک تله تئاتر به عنوان تولید مشترک ما و تلویزیون ساخته شود.

نوروزی در پایان گفت: ما یک جشنواره دو سالانه داریم که در باغ هنر برگزار می‌شود و به چهار شاخه از هنرهای تجسمی شامل عکاسی، گرافیک، پوستر و نقاشی می پردازد. امسال سومین دوره آن برگزار می شود و فراخوان آن را مهرماه و با شروع سال تحصیلی جدید منتشر خواهیم کرد.