سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۳ در ۸:۱۵ ق.ظ چاپ مطلب

رسیدن به فیلمنامه مطلوب دغدغه مدیران حوزه هنری تبریز/ توجه به شعار سال در تولید

milani

حسن میلانی رییس حوزه هنری تبریز تاکید کرد توجه به کیفیت فیلمنامه آثار در این مرکز در اولویت است.

حسن میلانی رییس حوزه هنری تبریز تاکید کرد توجه به کیفیت فیلمنامه آثار در این مرکز در اولویت است.

میلانی به سوره سینما گفت: اولین اقدامی که در سال ۹۳ در دستور کار حوزه هنری تبریز قرار گرفت فعالسازی چند کارگروه بود برای رشد کانون های فیلمنامه نویسی و کارگردانی در حوزه هنری ما. هر کدام از این کارگروه ها در هفته دو روز جلسه دارند و محوریت همه بحث های آنان بهبود بخشیدن به روند تولیدات است. قرار است خروجی این جلسات فراهم شدن فیلمنامه های بلند و کوتاه باشد، آثاری که اجتماعی هستند و با رویکرد شناخت آسیب های اجتماعی تولید خواهند شد. در نظر داریم تا پایان سال یک فیلمنامه فاخر نیز آماده کنیم و برای ساخته شدن به دست هنرمندان استان بسپاریم.

وی افزود: در سال گذشته یک تله فیلم ساختیم با نام «تلسکوپ» که آرش زینال خیری آن را کارگردانی کرد. با صدا و سیمای استان صحبت کردیم و فیلم را به آنها واگذار کردیم. این اثر تلویزیونی به قدری مطلوب ساخته شد که یکی از شبکه‌های سراسری هم آن را پخش کرد. اخیرا به یک تفاهمنامه با صدا و سیما رسیده ایم و قرار شده بر مبنای آن اغلب آثارمان را به سازمان واگذار کنیم تا برای هنرمندان استان درآمدزایی حاصل شود.

میلانی در پاسخ به این سوال که حوزه هنری استان تبریز درباره سالن‌های سینمای موجود در این استان چه تصمیمی دارد گفت: از ۱۲ سینمای استان ۵ مورد فعال است و ما در تلاشیم یکی از آنها یعنی سینمای ۲۹ بهمن را به پردیس تبدیل کنیم. همچنین در نظر داریم سینمای مراغه نیز طی یک بازسازی، یک پردیس شود.

مدیر حوزه هنری استان تبریز درباره خط مشی های این مرکز افزود: دغدغه فرهنگی و مدیریت جهادی چیزی است که در بیانات مقام معظم رهبری به آن تأکید شده و من فکر می‌کنم برای تحقق این موضوع باید هر چه بیشتر از شعارزدگی دور شویم و به عملگرایی برسیم. مردم هنوز تشنه محتوا هستند و ما از این نظر خروجی خوبی نداریم. شاید به این دلیل که در مخاطب شناسی ضعف داریم. شاید اگر این بخش از کارمان را قوت ببخشیم با سرعت و کیفیت بیشتری در راستای عملی شدن بیانات معظم له قدم برداریم.