سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۳ در ۱۱:۱۴ ق.ظ چاپ مطلب

«طبقه حساس» یک اتفاق است/ مشکل کمبود پردیس‌های سینمایی در اکران

tabaghe-hassas-1

حبیب اسماعیلی گفت: فروش «طبقه حساس» یک اتفاق در سینما است و نباید با فیلم‌های دیگر مقایسه کرد.

حبیب اسماعیلی گفت: فروش «طبقه حساس» یک اتفاق در سینما است و نباید با فیلم‌های دیگر مقایسه کرد.

مدیر دفتر پخش فیلم مولود رسانه در رابطه با وضعیت فروش فیلم های «طبقه حساس» ساخته کمال تبریزی و «زندگی جای دیگری است» به کارگردانی منوچهر هادی به سوره سینما گفت: طبق قرارداد تا نیمه خرداد ماه «طبقه حساس» روی پرده خواهد بود. ضمن اینکه این فیلم هر هفته کف فروش را پر می کند و همچنان از فروش بالایی برخوردار است . فروش این فیلم با هیچ یک از فیلم های دیگری که الان روی پرده هستند قابل قیاس نیست. بسیاری از سینماداران پس از اکران نوروز فکر کردند سینما جان تازه گرفته و استقبال مردم بیش از گذشته است به همین خاطر تصمیم گرفتند به اکران های تازه تری بپردازند اما نتیجه دلخواه شان حاصل نشد.

اسماعیلی گفت: «زندگی جای دیگری است» به نسبت شرایط و موقعیت خود فروش خوبی دارد و مخاطب راضی از سالن بیرون می رود . اما اگر قرار باشد همه فیلم ها مثل «طبقه حساس» باشند که سینما دیگر مشکلی نخواهد داشت و برای سینما هم از نظر اقتصادی هم جذب مخاطب و … دغدغه ای باقی نمی ماند. اکران نوروز یک شرایط خاص برای سینما بود اگر همه فیلم ها بتوانند در این سطح کیفی ظاهر شوند سینما گردش مالی خوبی خواهد داشت.  یکی از مشکلات اساسی سینمای ما کمبود پردیس‌های سینمایی است. با نگاهی به شرایط فعلی سالن ها در می‌یابیم که اکثر پردیس های سینمایی ما فروش غیر قابل قیاس با سایر سالن ها دارند. همه صاحبان فیلم هم می خواهند فیلم شان در این سالن‌ها اکران شود اما مگر چند سینما وجود دارد که در این سطح و امکانات باشد؟

وی ادامه داد: به جرات می توان گفت ۸۰ درصد فروش فیلم ها در روز از پردیس های سینمایی است و کمتر از ۲۰ درصد به سینماهای دیگر تعلق دارد. مثلا فیلم «طبقه حساس» که در ۳۰ سالن اکران می شود شاید ۱۰ سینما فروش قابل ملاحظه ای دارند و ۲۰ سینمای دیگر تنها ۲۰ درصد فروش را تامین می کنند. این مساله شامل همه فیلم ها می شود.

حبیب اسماعیلی که پیش از این در مقام تهیه کننده هم در سینما حضور داشت در رابطه با فعالیت های اخیر خود گفت: دو پروژه سینمایی برای تهیه در دست دارم که به زودی به طور جدی کار را آغاز خواهیم کرد.

فیلم سینمایی «طبقه حساس» به کارگردانی کمال تبریزی با بازی رضا عطاران، بهاره رهنما، پیمان قاسمخانی، آزاده صمدی و … نوروز ۹۳ روی پرده رفت.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>