سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۳ در ۹:۵۶ ق.ظ چاپ مطلب

همسران شهدا الگویی مناسب برای ایجاد تمدن نوین اسلامی هستند

momeni

محسن مومنی شریف با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی ایجاد تمدن نوین اسلامی را پیش رو دارد همسران شهدا را الگوهای این فرهنگ دانست.

محسن مومنی شریف با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی ایجاد تمدن نوین اسلامی را پیش رو دارد همسران شهدا را الگوهای این فرهنگ دانست.

سوره سینما- پایگاه خبری حوزه هنری نوشت: اختتامیه جشنواره سراسری ادبی شاهد دوشنبه ۲۷ اردیبهشت با حضور محسن مومنی شریف رییس حوزه هنری، حجت السلام شهیدی محلاتی نماینده ولی فقیه و معاون رئیس جمهور و رییس بنیاد شهید، مجتبی فردوسی پور رییس بخش خاورمیانه وزارت امور خارجه، علیرضا قزوه مدیر مرکز آفرینش های ادبی، ناصر فیض مدیر دفتر طنز، سردار طلایی، جواد محقق، مصطفی محدثی خراسانی و دیگر نویسندگان و خانواده شهدا در سالن اندیشه حوزه هنری برگزار شد.

محسن مومنی شریف رییس حوزه هنری در اختتامیه جشنواره سراسری ادبی شاهد ضمن خیرمقدم به خانواده شهدا، گفت: امیدواریم که این مجلس مورد لطف و عنایت خداوند بزرگ قرار گیرد زیرا شهدای عزیز و خانواده گرامی آنان از مصداق های بارز صالحانی هستند که خدمتشان هستیم.

مومنی با اشاره به اختصاص دادن این جشنواره به مادران شهید تصریح کرد:امیدوارم این جشنواره که با ابتکار و حسن سلیقه فرزندان شهدا شکل گرفت، جریان ساز شود و نمونه های آن را در سال آینده نظاره گر باشیم. هنرمندان وظیفه دارند تا در آثار خود به چهره های خداجو، مومن و مجاهدی که معادلات مادی را بر هم زدند، بپردازند. شهدای ما از این نوع انسان ها هستند که اسوه کشورمان محسوب می شوند.

وی با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی ایجاد تمدن نوین اسلامی را پیشرو دارد خاطر نشان کرد: می دانیم هر تمدنی بیش از هر چیز نیازمند انسانی است که به عنوان الگو ارائه دهد. همسران شهدا از نمونه برجسته انسان هایی هستند که انقلاب، آنان را به عنوان الگو معرفی کرده است و این فرصتی خوبی برای هنرمندان است تا آثار ارزشمندی در این زمینه خلق کنند.