سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۳ در ۱۱:۱۶ ق.ظ چاپ مطلب

در آستانه سالروز آزاد سازی خرمشهر، راوی کتاب «دا» از خاطراتش می‌گوید

zahra-hoseini

دویست و چهل و ششمین مراسم شب خاطره پنجشنبه اول خردادماه در آستانه سالروز آزادسازی خرمشهر در حوزه هنری برگزار می‌شود.

دویست و چهل و ششمین مراسم شب خاطره پنجشنبه اول خردادماه در آستانه سالروز آزادسازی خرمشهر در حوزه هنری برگزار می‌شود.

سوره سینما- پایگاه خبری حوزه هنری نوشت: تازه ترین مراسم شب خاطره با حضور خانم سیده زهرا حسینی راوی کتاب «دا» و با موضوع سالروز آزاد سازی خرمشهر پنجشنبه یک خرداد ساعت ۱۸ در تالار سوره حوزه هنری برگزار می شود. سیده زهرا حسینی در فعالیت‌های دوران انقلاب و پس از آن شرکت داشت. وی در آغاز جنگ ایران و عراق دختری هفده ساله بود و به دلیل قرار گرفتن در متن جنگ به طرق مختلف از جمله همکاری در کفن و دفن شهدا، امدادگری، زخم‌بندی، حمل مجروحان، تعمیر و آماده‌سازی اسلحه، پخت‌وپز و توزیع امکانات فعالیت داشت.

پدر و برادر بزرگش در جنگ به شهادت رسیدند و برادر کوچکترش جانباز شد. خود وی هم در این جریان با اصابت ترکش به دست و نخاعش، در ۲۰ مهر ۱۳۵۹ مجروح شد. کتاب خاطرات او با نام «دا» توسط انتشارات سوره مهر تاکنون به چاپهای متعدد رسیده است. در این مراسم همچنین مهدی عبدخدائی عضو فدائیان اسلام و از هم رزمان شهید نواب صفوی، مجید عبدالحسینی عکاس جنگ تحمیلی و مجید یوسف زاده از بسیجیان دوران دفاع مقدس خاطراتشان را بازگو می کنند. قرار است سازمان سینمایی سوره مجموعه «دا» را به کارگردانی همایون اسعدیان و تهیه‌کنندگی منوچهر محمدی کلید بزند.

در پایان این مراسم و پس از اقامه نماز مغرب و عشاء فیلم سینمایی از تازه ترین آثار بر روی پرده سینماهای کشور برای حاضران پخش می‌شود.

 


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>