سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۳ در ۱۱:۳۰ ق.ظ چاپ مطلب
حجت‌الاسلام خاموشی:

مطالعه اسلام با نگاه انقلاب اسلامی لازمه تمدن اسلامی است

khamooshi

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی تاکید کرد در این مقطع مطالعه اسلام با نگاه انقلاب اسلامی باید مدنظر باشد.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی تاکید کرد در این مقطع مطالعه اسلام با نگاه انقلاب اسلامی باید مدنظر باشد.

سوره سینما- پایگاه خبری حوزه هنری نوشت: مراسم اختتامیه پنجمین جشنواره کتاب دین و پژوهش‌های برتر بعد از ظهر امروز دوشنبه ۲۹ اردیبهشت ماه در سالن سوره حوزه هنری با هدف تقدیر از مولفان، پژوهشگران و ناشران حوزه دین برگزار شد. حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی خاموشی در این مراسم با بیان اینکه یکی از وظایف سازمان تبلیغات اسلامی تجلیل از پژوهشگران حوزه دین، ناشران و محققان این حوزه است، افزود: ما بررسی، انتخاب، معرفی و تجلیل از مجموعه‌هایی که در حوزه دین مطالعه و تحقیق می‌کنند را وظیفه خود می‌دانیم.  منظور از لفظ دین در این جشنواره اسلام است که در عناوین و پژوهش‌های انجام شده اسلام و مطالعات اسلامی مدنظر بوده است.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به اینکه امروز انقلاب اسلامی مدعی قرائت از دین است، گفت: اگر ما ادعای تاسیس یک تمدن اسلامی در عصر حاضر را داریم باید با اقتضائات زمان و مکان و شرایط آن را تبیین کنیم بنابر این مطالعه اسلام با نگاه انقلاب اسلامی باید مدنظر باشد. انقلاب اسلامی که حکومت‌داری می‌کند اقتضائات خاص خود را دارد. به عنوان مثال اگر قاعده نفی سبیل که در گذشته بیان می‌شد را در معادلات امروزی بررسی کنیم می‌بینیم در مذاکره ۱+۵ گرفتار این قاعده هستیم و نمی‌توانیم به هر شرطی زیر بار مستکبرین برویم.  از نظر اسلام ما به عنوان یک مسلمان نمی‌توانیم زیر بار ظلم برویم و اگر قرار باشد سلطه‌گران حرف خود را بر کرسی بنشانند این اقتضای جمهوری اسلامی نیست.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه باید به فراخور زمان و اقتضائات آن قواعدی از این قبیل را استخراج کرده و مورد مطالعه قرار دهیم، اظهار کرد: به عنوان مثال اکنون فضای مجازی توسعه یافته و ما باید مسائل مهم آن را از قواعد اسلامی خود دربیاوریم و پژوهشگران ما باید با استفاده از قرآن و سنت این قواعد را به دست بیاورند و حقوق مورد نیاز را استخراج و برای بشر ارائه کنند. امروز آنها با علم کردن جریان تکفیری به مقابله با اسلام آمده‌اند چرا که این جریان اسلام را با نگاه خشن و غلط معرفی می‌کند در حالی که تعریف ما از اسلام با دید بلند قرآن و عترت عجین شده است. بنابراین اکنون این دو نگاه و تفکر در مبارزه جدی هستند.

وی ادامه داد: نگاه انقلاب باید با این جشنواره عجین باشد و اقتضائات زمان را در نظر بگیرند. جهان بشری نیاز دارد امروز اسلام را بشناسد آن هم شناختی عمیق از اسلام که وظیفه پژوهشگران انقلاب اسلامی است. دریافت مفاهیم قرآنی و کلام وحی استعداد می‌خواهد و سختی‌های خودش را دارد که پژوهشگران باید کاری کنند که این سختی مقداری آسان شود. امام و انقلاب ما با تفکر ناب کتاب و سنت آمده‌اند و امروز مقام معظم رهبری بر این نگاه و تفکر تاکید دارند تا مادامی که با این نگاه پیش برویم فرهنگ پیشرو و آسیب‌ناپذیری خواهیم داشت.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>