سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۵ خرداد ۱۳۹۳ در ۲:۳۹ ب.ظ چاپ مطلب
نقاش‌زاده:

ویژگی‌های پایدار شخصیت‌ها را ترکیب کنیم تا اسطوره‌ها خلق شوند

banovane-ravi

کارگردان فیلم «کودک و فرشته» گفت: امروز باید خصلت‌ها و ویژگی‌های پایدار شخصیت‌ها را ترکیب کنیم تا اسطوره‌ها خلق شوند.

کارگردان فیلم «کودک و فرشته» در نشست مجمع بانوان راوی دفاع مقدس گفت: امروز باید خصلت‌ها و ویژگی‌های پایدار شخصیت‌ها را ترکیب کنیم تا اسطوره‌ها خلق شوند.

سوره سینما- به گزارش روابط عمومی حوزه هنری استان تهران، سی و نهمین نشست بانوان راوی دفاع مقدس عصر روز گذشته، ۴ خردادماه با محوریت «گرامیداشت فتح خرمشهر» در محل حوزه هنری استان تهران با حضور مسعود نقاش‌زاده کارگردان فیلم «کودک و فرشته» و سید صالح موسوی از رزمندگان خرمشهر و جمعی از بانوان راوی برگزار شد.

در ابتدای این نشست سیدصالح موسوی با نقل خاطراتی از رشادت‌های مدافعین خرمشهر، گفت: نقش و تاثیر حضور دختران و زنان خرمشهری در دفاع از خونین شهر موثر و بی‌بدیل بود. به‌گونه‌ای که علاوه بر امدادرسانی بعضا ما این دختران جوان را پای قبضه خمپاره‌اندازها می‌دیدیم. در دوران دفاع مقدس همه ما انسان‌های معمولی‌ بودیم و هر یک از ما تعلقات خاص خود را داشتیم اما در یک موقعیت ویژه رحمت الهی بر بالای سر ما جاری شد.

این رزمنده دفاع مقدس ضمن توصیف خصایل والای همرزمان شهیدش که در جریان آزادسازی خرمشهر به شهادت رسیدند، گفت: پس از سقوط خرمشهر زمانی که با کمترین امکانات و تجهیزات، برای شناسایی مواضع دشمن به دیواره‌های خرمشهر نزدیک می‌شدیم انگار خدا آغوشش را برای ما باز کرده بود.

در ادامه برنامه مسعودنقاش‌زاده کارگردان فیلم سینمایی «کودک و فرشته» ضمن تقدیر از حوزه هنری بابت ثبت و ضبط مجموعه خاطرات دفاع مقدس، گفت: ما به ثبت خاطرات نباید بسنده کنیم خاطره مواد خام فرهنگی است. لازم هست، اما کافی نیست. خاطره باید به اثر رسانه‌ای دراماتیک تبدیل شود. این مواد خام(خاطره) بسیار ارزشمند است، اما بایستی تبدیل به اثر دراماتیک با برد رسانه‌ای بین‌المللی و جهانی شود.

وی، جهان داستان و واقعیت تاریخی را دو مقوله جدا از هم دانست و تصریح کرد: تاریخ آن چیزی را که اتفاق افتاده را گزارش می‌کند اما داستان می‌تواند با فراتر رفتن از واقعیت به مرزهایی دست پیدا کند که تاریخ نمی‌تواند.

نقاش‌زاده، با بیان اینکه نسل‌های آینده از ما داستان‌های جذاب می‌خواهند، گفت: ما در زمینه اسطوره‌سازی استعداد بسیاری داریم، اما مهجوریم. امروز بایستی خصلت‌ها و ویژگی‌های پایدار شخصیت‌ها را ترکیب کنیم تا اسطوره‌ها خلق شوند. در سینمای حال حاضر جهان اسطوره‌هایی ساخته می‌شوند که تبدیل به الگوهای ذهنی و عینی جوانان و مردم دنیا شده‌اند. صنعت سینما برای تولید مفاهیم نیازمند آبشخور ادبیات است کما اینکه ۸۵درصد فیلم‌های برگزیده اسکار اقتباس از رمان‌های مشهور دنیاست.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>