سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۹ خرداد ۱۳۹۳ در ۸:۳۳ ق.ظ چاپ مطلب

بزرگنمایی فروش فیلم‌ها/ آنها در خانه سینما به دنبال قدرت بودند

ahmad-najafi

احمد نجفی از عملکرد هیات مدیره خانه سینما انتقاد کرد.

احمد نجفی از عملکرد هیات مدیره خانه سینما انتقاد کرد.

نجفی در رابطه با شرایط فعلی سینمای ایران به سوره سینما گفت: همه دعواها فقط بر سر قدرت بود که چه کسی بخواهد رئیس شود. دوستان تمام هدفشان در چند چیز خلاصه می شد قدرت، رفتن روی صحنه و شرکت در فستیوال‌ها و مراسم خارج از کشور، متاسفانه بعد از آنکه این آرزو، محقق شد در عملکرد آنها چیزی مشاهده نشده. این روزها همه یا گرفتارند یا کارهای مهمتر دارند. فقط فروش فیلم های اخیر را بزرگنمایی کردند، غافل از اینکه هیچکدام حتی هزینه های اولیه فیلم را هم برنگرداند.

وی درباره برنامه هایی که پیش از این شورای عالی سینما در پیش داشت گفت: بعد از دوسال زحمت و تلاش ۳هزار سهمیه برای خانه های هنرمندان عضو خانه سینما گرفتیم با کمترین قیمت ممکن اما هیچکس پیگیر آن نشد. متاسفانه همه اینها نمایش است و کسی دلش برای سینما نیست همانطور که گفتم از اول هم دنبال شهرت و قدرت بودند و هیچ تفکری پشت کار شان نبود.

بازیگر فیلم «دندان مار» ادامه داد: طی این مدت با فشارهایی که وارد کردیم سعی داشتیم شورای عالی سینما را هرطور که است سر پا نگه داریم اما از دوستان شنیدم نتیجه جلسه ای که قرار بود با حضور رئیس جمهوری برقرار شود منفی بوده و ریاست شورا پذیرفته نشد. همین خودبه خود شورای عالی سینما را لغو کرد چون وزیر محترم همیشه با اهالی سینما در ارتباط است ما به دنبال راهی بودیم که رئیس جمهوری بر امور سینمایی نظارت مستقیم داشته باشد.

وی گفت: دیگر در هیچ مساله ای دخالت نمی کنم و به امور شخصی خودم می‌پردازم. واقعا خسته شده‌ام از این همه حرف های بزرگ و بی عملی. بعد از این با روش خودم پیش می روم اگر کسی هم بخواهد سر به سرم بگذارد جلویش می ایستم و همه آنهایی که مرا می شناسند می‌دانند که باکسی شوخی ندارم.

نجفی ادامه داد: اگرچه زیاد موافق این روش کار کردن نیستم اما باز هم صبر می کنم ببینم چه می شود. برنامه من برای سال جاری تولید است. برای بازیگری اقدامی نخواهم کرد تا وقتی این همه بازیگر هست و پول هنگفت وجود دارد به من نیازی نیست اما سینما نیاز به تولید دارد و من هم برنامه هایی دارد که باید اول ببینم دوستان مدعی چه تمهیداتی دارند چون حاضر نیستم زحمت و عمرم را صرف کاری کنم که بخواهد مورد عیب ایراد ایشان قرار بگیرد. به هر حال اگر موفق بودند دستشان را هم می‌بوسم اگر نه که همان آش و همان کاسه.