سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۱ خرداد ۱۳۹۳ در ۱۰:۱۵ ق.ظ چاپ مطلب

آیین تودیع و معارفه مدیرعامل جدید موزه سینما برگزار شد

heydari-pezeshk2

مراسم تودیع و معارفه روسای قدیم و جدید موزه سینما شنبه ۱۰ خردادماه در این مکان برگزار شد.

مراسم تودیع و معارفه روسای قدیم و جدید موزه سینما شنبه ۱۰ خردادماه در این مکان برگزار شد.

سوره سینما- معاون وزیر ارشاد و رییس سازمان سینمایی کشور گفت: موزه سینما با توجه به آثار ارزشمند سینمایی خود از مهمترین جایگاه های فرهنگی برخوردار بوده و ویترین سینمای ایران است. حجت الله ایوبی در مراسم تودیع و معارفه روسای قدیم و جدید موزه سینما گفت : حفظ میراث آثار سینمایی از مهترین وظایف این موزه است .

رییس سازمان سینمایی با بیان اینکه انتقال آثار سینمایی به نسل های آینده از دیگر وظایف برجسته این موزه است، اظهار داشت: این موزه با توجه به قدمت و آثار سینمایی خود با ارزش ترین موزه های مطرح دنیا تلقی می شود. وی با اشاره به اینکه هم اکنون در موزه سینما جوایز کارگردانان، عکس فیلم های قدیمی تا به امروز، پوستر و دیگر آثار سینمای ایرانی موجود است، گفت: تاریخچه سینمای ایران یکی از با ارزش ترین تاریخچه ها در نوع خود است.

ایوبی در بخش دیگری از سخنان خود در مورد فیلم خانه ایران نیز گفت: این فیلم خانه در کنار موزه سینما محل نگهداری فیلم های ایرانی از اولین فیلم ساخته شده به نام «دختر لر»  تا آخرین فیلم تولیدی در کشور است و از دیگر مکان های مهم فرهنگی تلقی می شود. در این مراسم محمد حیدری به عنوان مدیر عامل جدید موزه سینما معرفی و از خدمات محمد حسن پزشک رییس قبلی قدردانی شد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>