سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۲ خرداد ۱۳۹۳ در ۱۱:۲۹ ق.ظ چاپ مطلب

ادامه «سلامی برای روح‌الله» در نوفل لوشاتو/ سری دوم ساخته می‌شود

salami-baraye-roohollah

کارگردان انیمیشن «سلامی برای روح‌الله» قصد دارد سری دوم این انیمشن را تولید کند.

کارگردان انیمیشن «سلامی برای روح‌الله» قصد دارد سری دوم این انیمشن را تولید کند.

بهروز خندان دل در رابطه با مستند «سلامی برای روح‌الله» که با گروه انیمشن حوزه هنری شاهرود تولید شده گفت: زندگی امام خمینی (ره) در هر مقطع پراز گفتنی‌های ارزشمند و جریانات قابل بحث است. دوره تبعید و سختی‌هایی که ایشان در نوفل لوشاتو متحمل شدند آنقدر جای مانور دارد که می توان در سری های بعد باز هم به آن دوره اشاره کرد.

وی افزود: پیشنهاداتی از طرف حوزه هنری ارائه شد که همین فضا را در قالب بخش‌های بعدی ادامه دهیم. من هم نسبت به آن بی تمایل نیستم ادامه اتفاقاتی که در نوفل لوشاتو رقم می خورد را به زبان انیمیشن در بیاورم. چراکه پویا نمایی فارغ از هزینه کلان تولیدات داستانی و دکور و بازیگر… محیطی در اختیار قرار می‌دهد که می‌توان فضای داستان را به واقعیت نزدیک تر کرد.

این کارگردان گفت: با انیمیشن می توان کنترل شده تر بافت دراماتیک داستانی را هدایت کرد. بعد از اینکه قرار شد سری بعدی این مستند ساخته شود طراحی و نوشتن سری جدید را آغاز کردیم و امیدوارم بتوانیم به زودی به مرحله تولید برسیم. زمانی که «سلامی برای روح‌الله» در مرحله طراحی و ساخت بود نحوه کار و طراحی را برای نوه‌شان فرزند احمد آقا فرستادیم که مورد استقبال ایشان قرار گرفت و ما را برای ادامه کار تشویق کردند.

اثر پویانمایی «سلامی برای روح‌الله» به مدت ۱۷ دقیقه از تولیدات حوزه هنری استان سمنان و کاری از گروه انیمیشن حوزه هنری شاهرود محسوب می‌شود، به رویدادی در زمان اقامت امام راحل در نوفل‏شاتو اشاره دارد که در روز کریسمس، مسیحیانی که هدایای امام را دریافت کرده‏اند، به دیدار ایشان می‌آیند.

فیلم پویانمایی «سلامی برای روح الله» موفق به کسب دیپلم افتخار و تندیس چهارمین جشنواره فیلم عمار به عنوان اثر منتخب از میان هفتاد اثر راه یافته به بخش مسابقه شد. بهروز خندان‌دل کارگردان انیمیشن «سلامی برای روح الله» جایزه جشنواره فیلم عمار را به مقام معظم رهبری تقدیم کرد و معظم‌ له با دریافت جایزه معنوی جشنواره، هدیه‌ای را به وی اهدا کردند که در دومین روز از برگزاری بیست و پنجمین سمینار فصلی مدیران استانی حوزه هنری این هدیه توسط محسن مؤمنی‌شریف، رئیس حوزه هنری به خندان‌دل تقدیم شد.