سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۶ خرداد ۱۳۹۳ در ۱۱:۰۰ ق.ظ چاپ مطلب

«حراج» به سینمای هنر و تجربه می‌رسد/ فیلم‌های من تجاری نیست

haraj1

فیلم سینمایی «حراج» به کارگردانی حسین شهابی در گروه هنر و تجربه روی پرده می‌رود.

فیلم سینمایی «حراج» به کارگردانی حسین شهابی در گروه هنر و تجربه روی پرده می‌رود.

حسین شهابی که به تازگی پروانه نمایش فیلم سینمایی جدیدش را دریافت کرده به سوره سینما گفت: با مذاکرات انجام شده تصمیم داریم «حراج» را در سینمای هنر و تجربه اکران کنیم. فیلم‌های من به هیچ وجه تجاری نیست، تجربه اکران «روز روشن» ثابت کرد چنین آثاری به تعریف سینمای ایران مخاطبین خود را داشته و بستر لازم برای نمایش عمومی ندارد. به همین خاطر دیگر حوصله برای ماندن در صف نوبت اکران عمومی نداریم. طی مذاکراتی که با دبیر شورای اکران سینمای هنر و تجربه داشتم قرار شد «حراج» در سالن های مربوط به این گروه سینمایی و در نوبت اکران عید فطر قرار گیرد.

شهابی ادامه داد: کار آنونس و تیزر فیلم را پسرم سیاوش شهابی به عهده خواهد داشت همچنین پوستررا هم جواد آتشباری طراحی خواهد کرد که پیش از این طراحی پوستر «روز روشن» را انجام داده بود. با اینکه ۵ سالن به سینمای هنر و تجربه اختصاص دارد اما امیرحسین علم الهدی مدیر این گروه سینمایی، در تلاش است تا سالن های بیشتری را برای نمایش در اختیار بگیریم. واقعیت اینکه من با توجه به نوع کارم تکلیفم روشن است و به دنبال ساخت فیلم های فرهنگی هستم تا تجاری. نه اینکه مدیوم فیلم تجاری را بلد نباشم اما ترجیح می‌دهم نگاه متفاوت خودم را در سینما دنبال کنم.

haraj2

این فیلمساز درباره اینکه چرا به جای بازیگران چهره از هنرمندان تئاتر استفاده کرده گفت: برای بعضی آثار سینمایی حضور بازیگر خوب بهتر از بازیگر چهره است . آنچه در «حراج» برایم اهمیت داشت بیان حرف هایی بود که نیاز به معروف بودن بازیگران نداشت. کسانی که این نوع سینما را دوست داشته باشند دیگر بازیگر سرشناس یا غیر چهره برایشان تفاوتی ندارد.

در فیلم سینمایی «حراج» نسیم ادبی، فریبا خادمی، محمد کارت و … بازی کرده‌اند.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>