سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۸ خرداد ۱۳۹۳ در ۸:۳۵ ق.ظ چاپ مطلب

تجربه موفق تولید انیمیشن در هرمزگان/ برنامه‌های متنوع حوزه هنری در سال ۹۳

hozeh-hormozgan

مجید ذاکری مدیر هنرهای تصویری حوزه هنری استان هرمزگان از برگزاری مسابقه فیلمنامه‌نویسی استانی در سال ۹۳ خبر داد.

مجید ذاکری مدیر هنرهای تصویری حوزه هنری استان هرمزگان از برگزاری مسابقه فیلمنامه‌نویسی استانی در سال ۹۳ خبر داد.

ذاکری در رابطه با عملکرده حوزه هنری این استان در سال ۹۲ به سوره سینما گفت: به طور میانگین هر دو هفته یکبار نشست نقد و بررسی فیلم برگزار کردیم در کنار آن برگزاری یک نشست تخصصی روایت در سینمای مستند، یک کارگاه فیلمنامه نویسی نیمه اول و یک کارگاه تخصصی هم در نیمه دوم سال در دستور کار برنامه های ما بود.

وی افزود: سال گذشته سه فیلم کوتاه روانه جشنواره فیلم های ۱۰۰ ثانیه ای کردیم که «اتوپیا» ساخته محمدرضا رکن الدینی، «آن روی سکه» احمد مریدی زاده و «صندلی» غلامرضا رحیمی نمایندگان ما در این جشنواره بودند. سال گذشته برای اولین بار تجربه ساخت انیمیشن را در استان محک زدیم که «به رنگ دریا» به کارگردانی احمد مریدی زاده با موضوع قصص قرآنی که فیلمنامه آن را کانون داستان نویسان طراحی کرده بودند و «گواهی درخت» با موضوع اجتماعی ساخته اسدالله شهبازی از ثمرات آن محسوب می شود.

ذاکری ادامه داد: فیلم مستند «جنگل حرا» به کارگردانی علیرضا دهقانی هم از دیگر تولیدات سال گذشته بود البته در کنار چنین فعالیت هایی نشست تخصصی فیلمسازان کل استان که با حوزه هنری همکاری دارند با حضور علی رضایی رئیس حوزه هنری هرمزگان و نشست تخصصی فیلمنامه نویسان با حضور خداکریمی معاون حوزه هنری نیز برگزار شد. همینطور در چند دوره جلسه شورای انتخاب طرح ، ۷ فیلمنامه فیلم کوتاه و بلند برای مرکز فرستاده شد که ظاهرا نتایج امیدبخشی را خواهند داشت.

مسئول بخش تصویری حوزه هنری استان هرمزگان گفت: یکی از افتخاراتی که حوزه توسط فیلمساز بومی بدست آورد فیلم «گل حنیر» ساخته مرضیه دهقانی بود که توانست رتبه برتر جشنواره بسیج را از آن خود کند. این فیلم با به تصویر کشیدن چگونگی مراحل ساخت حنا آداب و رسوم و سنن مذهبی بومیان هرمزگان را هم روایت می کند.

وی در رابطه با برنامه های پیش روی این استان در سال ۹۳ گفت: یکی از برنامه های ما راه‌اندازی کارگاه ایده های نو است که تلفیقی از بخش هنرهای تصویری با کانون آفرینش های ادبی جهت دستیابی به سوژه های نو و متنوع است. همچنین کارگاه نقد و بررسی فیلم طبق سالهای گذشته برگزار خواهد شد و نمایش فیلم های ساخته شده توسط فیلمسازان حوزه نیز از دیگر تمهیدات این بخش است. به مناسبت هفته دفاع مقدس نیز کارگاه آموزشی ایده پردازی و طرح اولیه فیلمنامه را برگزار خواهیم کرد.

ذاکری افزود: با تجربه خوبی که سال گذشته در تولید انیمیشن داشتیم قرار است دو اثر دیگر به نام های «نوروزخوانی» و «دونده» به طور کارگروه در حوزه ساخته شود. مستند «داغ و درد»، و یک فیلم داستانی کوتاه از دیگر تولیدات امسال خواهد بود. ضمن اینکه مسابقه فیلمنامه نویسی استانی با محور شهدای انقلاب اسلامی به مناسبت دهه فجر برگزار خواهد شد.