سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۱ بهمن ۱۳۹۱ در ۱۰:۲۴ ق.ظ چاپ مطلب
یادداشت میهمان/

ایران محور امنیت و صلح در منطقه باشد

moayeri

یک کارگردان سینما پیشنهاد داد میز گفتگو در تهران شکل بگیرد تا ملل مختلف در سایه آن به دوستی و اتحاد برسند.

یک کارگردان سینما پیشنهاد داد میز گفتگو در تهران شکل بگیرد تا ملل مختلف در سایه آن به دوستی و اتحاد برسند.

سوره سینما- محمدابراهیم معیری کارگردان سینما یادداشتی در اختیار سوره سینما قرار داده که درباره دوستی و اتحاد میان ملت‌ها است. معیری در این متن نوشته: اگر یک میز صلح دائمی در تهران وجود داشته باشد، می تواند بسیاری از جدال های قومی خاور میانه و آفریقا را کنترل کند. در بسیاری از موارد اختلاف نظرهای ساده،برداشت‌های متفاوت،تعصبات و رویدادهای معمولی تبدیل به جنگ های طولانی می شوند.

یک میز صلح شناخته شده دائمی می تواند صدای مردمی را به هم برساند،که پشت پرده رویدادهای تاثیر گذار اطرافشان رابه درستی نمی دانند.در حقیقت به آنها اطلاعات حقیقی و منصفانه داده نمی شود.هدایت کنندگان این جریان‌ها طوری برنامه ریزی می‌کنند که مردم پشت صحنه طراحی شده را ندانند. که اگر بدانند ،به دام از دست رفتن امنیت و نابودی همنوعان نمی افتند.

آنها با جنگ های فرقه ای،جراحات تاریخی به هم وارد می کنند و به اکنون و آینده صدمات فراوانی می زنند. بهتر است در هر جای جدال که هستند، دور یک میز سفید،گرد هم بیایند و نسبت به شرایط، تصمیمات تازه وواقع بینانه تری بگیرند. اگر نمایندگان گروه های مردمی درگیر،مکانی دائمی برای گفتگو با همداشته باشند و اوضاع بیرونی پیوسته به آنها گوشزد شود، شاید بسیاری از نزاع های فعلی خاتمه پیدا کند.

ایران در سیاست بین المللی این روند را دنبال می کند.اما با تمرکز دائمی برای صلح وپشتیبانی فرهنگی ، پیشگیری از این جنگ ها میسر خواهد شد.هر روزه نبردهای فرقه ای تازه تلفات جانی ،مادی و ساختاری زیادی به انسان معاصر تحمیل می‌کند.جوامع به جای رشد،پسرفت می کنند و وابسته و در مواردی اشغال شده باقی می‌مانند.

آسیب کودکان،خانواده ها و ساختار های اجتماعی درعراق،پاکستان،افغانستان،سوریه،میانمار،مصر و برخی از نقاط آفریقا در سال ۲۰۱۳ نیز با ابعاد پیچیده تری در حال وقوع است. این حوادث مانند نسل کشی‌های هدایت شده قبلی در اروپا و آسیاست که ارتقاء بشریت را مورد هجوم قرار داده.این در حالی است که آئین انبیاء از آدم تا خاتم برای نجات بوده و دشمنی ها همواره به این روند آسیب زده است.

این روز ها تقدیر برای ایران این طور رقم خورده که ملت های در حال گسست بیش از هر زمانی به صلح طلبی،تجربیات پایداری در روز های دشوار،از خود گذشتگی،آرمان‌های انسانی و…این پهنه پابرجانیاز دارند. میز صلح دائمی در تهران خواهد توانست نبض بسیاری از رویدادهای دو قاره را به نفع مردم در حال آسیب ،به طپش وا دارد.جایی که نظامیان برای سیطره وارد عمل می شوند، شاید زبان گفتگو کاری از پیش نبرد.

اما وقتی از غفلت افکار و احساسات مردم برای ایجاد اختلاف و نابود کردن خودشان استفاده می شود،گفتگوی پیشگیرانه و دائمی موثر خواهد بود.آن هم در سرزمینی که یادگار پیامبران است و مهد تولد و بلوغ عارفان و عالمان و ادیبان.در زمانی، یکی از گوهرانش را بر سردر سازمان سردرگم ملل نگاشته بودند.اما تاثیرش را تاب نیاوردند و همچنان ضد آن پیش می‌روند.

بنی آدم اعضای یک پیکرند    که در آفرینش ز یک گوهرند


One thought on “ایران محور امنیت و صلح در منطقه باشد”

  1. رضا شکراللهی می‌گه:

    با تشکر از شما.

Comments are closed.