سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۰ خرداد ۱۳۹۳ در ۱۰:۲۱ ق.ظ چاپ مطلب

«نباید گریه کنی مادر» در راه فجر و عمار/ «۵»، مستندی درباره جوانان مجرد

abbas-amini

مستند «نباید گریه کنی مادر» به کارگردانی عباس امینی برای حضور در جشنواره‌های فجر و عمار آماده می‌شود.

مستند «نباید گریه کنی مادر» به کارگردانی عباس امینی برای حضور در جشنواره‌های فجر و عمار آماده می‌شود.

عباس امینی به سوره سینما گفت: در حال ساخت مستند جدیدی هستم که در مرحله تدوین است. موضوع این مستند ۵ جوان مجرد در آبادان هستند که هر کدام درگیر مشکلاتی هستند و دوران مجردی هر کدام از آنها داستان منحصر به فردی دارد. این جوانان در سه خانه کوچک در آبادان زندگی می‌کنند. در ساخت این مستند مشاهده‌گر، سعی کردیم که دوربین به عنوان یک ناظر بر زندگی آنها باشد. در حقیقت این فیلم را با یک دوربین کوچک خانگی ساختم تا بتوانم مخاطب را به شخصیت های فیلم نزدیک کنم و مانع دوربین از بین برود. این موضوع تا جایی ادامه پیدا می کند که در قسمت هایی از فیلم حضور دوربین و تصویربردار احساس نمی شود.

وی اضافه کرد : به همین دلیل یک ماه در کنار این جوانان زندگی کردم تا بتوانم صحنه های ویژه زندگی آنها را شکار کنم و با کنار هم قرار دادن آنها یک مجموعه از مشکلات آنها و دغدغه‌های آنها را بیان کنم. نام فیلم هنوز انتخاب نشده است اما شاید اسم آن را « ۵» بگذارم . من کارهای تصویربرداری، تدوین و کارگردانی را انجام داده‌ام، تهیه کننده فیلم آقای محضری است.

امینی سپس به مستند «نباید گریه کنی مادر» اشاره کرد و گفت: این مستند درباره یکی از فرماندهان جنگ به نام عبدالله نورانی است. این فرمانده که این روزها به دلیل مجروحیت از ناحیه چشم در بیمارستان بستری است یکی از شخصیت‌های مهم در آزادسازی خرمشهر است. داستان فیلم مربوط به لحظات حضور مادر شهید رضا موسوی در بیمارستان محل بستری عبدالله نورانی و گریه کردن این مادر به حال عبدالله و بی توجهی افراد نسبت به این فرمانده است. همین موضوع باعث نامگذاری فیلم شد.«نباید گریه کنی مادر» در جشنواره حقیقت اکران و موفق به دریافت جایزه شد. این مستد را در خرمشهر، آبادان و اصفهان اکران کردیم. امسال قصد داریم تا فیلم را در جشنواره عمار و فجر شرکت دهیم .

از عوامل این مستند می‌توان به محمد داودی تهیه کننده، شهروز توکل صداگذار، میثم ریاحی تصویربردار و عباس امینی به عنوان کارگردان اشاره کرد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>