سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۵ خرداد ۱۳۹۳ در ۱۱:۱۵ ق.ظ چاپ مطلب

همکاری خانه سینما با شورای عالی سینما/ احتمال تغییر در اعضای شورای عالی سینما

kamran-ghadakchian

عضو کانون کارگردانان خانه سینما گفت: این روزها درگیر و دار حل مسایل مربوط به شورای عالی سینما هستیم.

عضو کانون کارگردانان خانه سینما گفت: این روزها درگیر و دار حل مسایل مربوط به شورای عالی سینما هستیم.

کامران قدکچیان درباره شرایط فعلی شورای عالی سینما به سوره سینما گفت: کانون کارگردانان به اتفاق دو واحد دیگر با خانه سینما و هیات مدیره شورای عالی سینمای ایران که در دوره پیش تاسیس شده بود با برگزاری جلساتی به بررسی مسایل مربوط به رکود سینما می پردازند. البته تغییراتی در این شورا رخ خواهد داد و ممکن است یکی دو نفر از اعضای قبلی بعد از این حضور نداشته باشند هنوز برنامه مدونی در اختیار نیست و همه چیز به صورت پیش نویس شده طی جلسات متعدد بررسی می شود.

وی در رابطه با حضور رئیس جمهوری به عنوان رئیس شورای عالی سینما گفت: در جلسه ای که پیش از این برگزار شد رئیس جمهوری حضور نداشت اما حجت الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی کشور و علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از آقای روحانی دعوت کرده بودند. ایشان به دلیل مشغله کاری نتوانستند ما را همراهی کنند. جمعه گذشته در جلسه ای که اعضای شورا با خانه سینما داشتند، تصمیم گرفتند با شورای عالی سینما بار دیگر جلسه ای ترتیب داده تا بحث ریاست شورا و پیگیری مسایل سینمایی را به جریان بیاندازند.

نخستین جلسه شورای عالی سینما ۴ خرداد ماه با حضور اعضای این شورا به جز سیدرضا میرکریمی و خسرو سینایی، بدون حضور دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد. این جلسه به ریاست حجت‌الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی به عنوان پیش جلسه ای برای برگزاری دور جدید جلسات شورای عالی برگزار شد. مسعود جعفری جوزانی، خسرو سینایی، پرویز پرستویی، منوچهرمحمدی، احمد رضا درویش، سیدرضا میرکریمی و فرهاد توحیدی به عنوان اعضای جدید شورای عالی سینمای ایران از وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی حکم دریافت کردند. فرهاد توحیدی و سید رضا میرکریمی به نمایندگی از خانه سینما در شورای یاد شده حضور دارند.

 


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>