سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۵ خرداد ۱۳۹۳ در ۹:۳۹ ق.ظ چاپ مطلب

مشکلات سیستان و بلوچستان در یک مستند/ «ماهی‌ها در سکوت نمی‌میرند» روی آنتن

mahiha-darsokoot-mimirand

قسمت دوم مستند «ماهی‌ها در سکوت نمی‌میرند» ساخته یاسر عرب به زودی روی آنتن می‌رود.

قسمت دوم مستند «ماهی‌ها در سکوت نمی‌میرند» ساخته یاسر عرب به زودی روی آنتن می‌رود.

یاسر عرب به خبرنگار سوره سینما گفت:  همان طور که دیده شد مستند  «ماهی‌ها در سکوت می‌میرند» به بررسی مشکلات مردم استان سیستان و بلوچستان می‌پرداخت. مشکلاتی که قطعا در خورمردم سیستان نبود. ساخت این مستند گروه ما را قانع نکرد و شروع یه ساخت مستندی با همین قالب به نام «ماهی‌ها در سکوت نمی‌میرند» کردیم. موضوع این مستند پرداختن به ظرفیت و پتانسیل‌های موجود در استان سیستان و بلوچستان است که اکثرا مورد غفلت واقع شده است.

وی ادامه داد: در این مستند برخلاف قسمت اول  آن به سراغ کارشناس نمی‌رویم و تنها با مردم منطقه درباره پتانسیل‌های منطقه صحبت می‌کنیم .البته در عین حال کار ساخت مستند کاملا کارشناسی شده است اما حرف دل مردم را از زبان خودشان می‌شنویم که قطعا اثر بیشتری دارد. برای مثال یکی از مردم منطقه می‌گفت داروهای گیاهی منطقه سیستان در هیچ جایی از ایران پیدا نمی‌شود.

عرب درباره انگیزه خود از ساخت این مستند گفت: هدف من وگروهم از ساخت این مجموعه مستند پرداختن به مشکل  منطقه‌ای است که کمتر به آن پرداخته شده، در حالی که این منطقه سهم مهمی از کشور را دارد. اگر مشکلی در جایی از کشورم وجود داشته باشد من نباید بگویم چون اهل آن منطقه نیستم، این مشکل به من ربطی ندارد. در حقیقت انگیزه اصلی فارغ شدن از قومیت گرایی و توجه به ملت‌گرایی است. این مستند تا دو هفته دیگر آماده پخش می‌شود و احتمالا از شبکه یک روی آنتن می‌رود.

مدتی پیش قسمت اول از این مجموعه مستند از شبکه یک پخش شد که با استقبال مردم سیستان و پلوچستان همراه بود.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>