سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۳۱ خرداد ۱۳۹۳ در ۱۲:۱۳ ب.ظ چاپ مطلب

مستند «کربلا جغرافیای یک تاریخ» آماده نمایش می‌شود/ فیلمی درباره عاشورا و امام حسین (ع)

karbala-joghrafia

فیلمبرداری مستند سینمایی «کربلا جغرافیای یک تاریخ» محصول حوزه هنری تمام شد.

فیلمبرداری مستند سینمایی «کربلا جغرافیای یک تاریخ» محصول حوزه هنری تمام شد.

به گزارش خبرنگار سوره سینما، فیلم مستند «کربلا جغرافیای یک تاریخ» که بخشی از آن به صورت پویانمایی و تصویرسازی رایانه‌ای (CGI) تولید شده  از محصولات حوزه هنری است که داریوش یاری کارگردانی و بهروز مفید تهیه کنندگی آن را به عهده دارد. این مستند سینمایی روایتگر اهمیت سرزمین کربلا به عنوان مهد حماسه عاشوراست و گذاری بر تاریخ این سرزمین دارد. بخشی از این فیلم مستند علاوه بر بررسی واقعه عاشورا درباره دلایل سفر و شهادت امام حسین (ع) و یارانش است. در واقع این فیلم مستند روایتی تحلیلی، تاریخی و نگاهی علمی و پژوهشی به حرکت امام حسین(ع) از مدینه به مکه، از مکه به کربلا و شهادت ایشان در این سرزمین دارد. در این فیلم شکل‌گیری تمدن اسلامی از آن زمان تا امروز و تاثیر قیام اباعبدالله در جهان اسلام مورد بررسی قرار می‌گیرد.

عوامل این مستند عبارتند از نویسنده: داریوش یاری، مشاوره نویسنده: محمد تهامی نژاد، محقق و پروهشگر: داریوش یاری، مسعود اعرابی، مشاورین تحقیق: حجت الاسلام رسول جعفریان، سیدمحمود طباطبایی نژاد، مدیر فیلمبرداری: محمد علیقلی زاده، طراح صحنه و لباس: سیدمهدی موسوی، طراح گریم: شهرام خلج، صدابردار: نورالدین سبحانی، مدیر تولید: علی خلیلی، مسئول جلوه‌های ویژه بصری: حسن پیله ور، دستیار اول برنامه ریز: مهدی توکلی زانیالی، منشی صحنه: مریم طریقی نژاد.

داریوش یاری پیش‌ از این مستندهای «اهل ایمان»، «اهل سور»، «دخیل» و «اهل سوگ» را ساخته است.

 


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>