سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲ تیر ۱۳۹۳ در ۹:۴۳ ق.ظ چاپ مطلب

سفر با مبلغ مذهبی آرژانتینی در «جهان شهری‌ها»/ پخش بعد از ماه رمضان

shahab-esfandiari

شهاب اسفندیاری کارگردان مجموعه مستند «جهان شهری‌ها» از پایان تدوین سری دوم این مجموعه خبر داد.

شهاب اسفندیاری کارگردان مجموعه مستند «جهان شهری‌ها» از پایان تدوین سری دوم این مجموعه  خبر داد.

اسفندیاری  درباره ساخت این مستند به سوره سینما گفت: سری دوم مستند «جهان شهری‌ها» با تمرکز روی منطقه آمریکای جنوبی ساخته شده است. شخصیت محوری این مجموعه مستند آقای ادوگاردو اسد مبلغ شیعه آرژانتینی است که در سری اول مستند با ایشان آشنا شدیم. همراه با این مبلغ مذهبی به نقاط مختلف آمریکای جنوبی سفر می‌کنیم و علاوه برآشنایی با فرهنگ ، آداب و رسوم کشورهای این منطقه با وضعیت مسلمانان این کشورها آشنا خواهیم شد. این مستند مراحل تدوین را پشت سر گذاشته و در ۲۵ قسمت ۲۰ دقیقه‌ای تنظیم شده است که منتظر پخش آن بعد از ماه رمضان از شبکه سه هستیم.

اسفندیاری درباره تفاوت سری دوم مستند «جهان شهری‌ها» با سری اول آن گفت: در سری اول بیننده شاهد یک مجموعه اپیزودیک بود .ما به شهرهای مختلف انگلستان سفر می‌کردیم و در هر قسمت با شخصیت‌های جدید آشنا می‌شدیم . اما در این سری شاهد یک مستند سریال گونه هستیم و در تمام مستند همراه با یک شخصیت یعنی ادوگاردو اسد هستیم.

وی افزود: تفاوت دیگر مربوط به جذاب تر بودن منطقه آمریکای جنوبی با اروپا است. تعداد کمی از مردم ما با  فرهنگ و تاریخ کهن کشورهای آمریکای جنوبی آشنا هستند و عامه مردم با دیدن این مستند نکات تازه ای درباره فرهنگ، مردم و تاریخ و تمدن چند هزار ساله کشورهای آمریکای جنوبی در می‌یابند. در حقیقت سریالی بودن این مجموعه و جذاب‌تر بودن آن می‌تواند باعث توجه بیشتر بیننده به این مستند شود.

عوامل این مستند عبارتند از محمد حسام پور و میثم حلاجان تهیه کننده، روزبه سجادی تدوینگر، محمد حسام پور و شهریار نیکان تصویربردار و محمدحسین حیدری صداگذار.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>