سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۴ تیر ۱۳۹۳ در ۸:۲۳ ق.ظ چاپ مطلب

هنوز «طبقه حساس» بهتر می‌فروشد/ طرح اکران رمضان با فیلم‌هایی که در شبکه نمایش خانگی نیست

ghased-ashrafi

رییس هیات مدیره انجمن سینماداران ابراز امیدواری کرد با اکران فیلم‌های «برف» و «رد کارپت» وضعیت سینماها عوض شود.

رییس هیات مدیره انجمن سینماداران ابراز امیدواری کرد با اکران فیلم‌های «برف» و «رد کارپت» وضعیت سینماها عوض شود.

محمد قاصد اشرفی درباره وضعیت فروش سینما ماندانا به سوره سینما گفت: سینماها فروش ضعیفی دارند و فیلم‌ها با اقبال مواجه نمی‌شوند. جالب اینکه با وجود اکران چند فیلم جدید هنوز هم «طبقه حساس» بالاترین فروش را دارد. بعد از آن فیلم سینمایی «پنج ستاره» به نسبت راضی کننده است اما بقیه فیلم ها با استقبال مخاطبان مواجه نشده‌اند.

رئیس انجمن سینماداران در رابطه با طرح ویژه رمضان گفت: طرح جدیدی که امسال برای ماه مبارک رمضان در نظر گرفته شده، تفاوت چندانی با گذشته ندارد اما نام «افطار تا سحر» کمی شبهه ایجاد می کرد به همین خاطر تصمیم گرفتیم تغییرات اندک لحاظ کنیم. در طرح جدید شورای صنفی نمایش یک سانس به سانس‌های روتین اضافه خواهد شد.

وی افزود: این طرح برای همه سینماهای داوطلب قابل اجراست اما ترجیح ما به سینماهایی است که قابلیت ارائه خدمات بیشتری به مردم دارند. اضافه شدن امتیاز ویژه نیم بها شدن قیمت بلیت‌ها بعد از افطار هم تسهیلات دیگری است که در اختیار سینماها و و مردم قرار دادیم در واقع سانس‌های قبل از افطار قیمت بلیت‌ها عادی است و ما یک سانس بعد از ۱۲ شب خواهیم داشت که سانس فوق العاده اعلام کردیم.

مدیر سینما ماندانا گفت: به نظر می‌رسد با اکران فیلم‌های رضا عطاران و مهدی رحمانی شرایط فروش بهتر شود. ضمن اینکه سال های پیش در طرح افطار تا سحر برخی سینماها به نمایش فیلم های قدیمی هم می‌پرداختند. امسال علاوه بر اینکه این اختیار هنوز وجود دارد، شورای صنفی نمایش عقیده دارد از آنجا که فیلم های قدیمی در شبکه نمایش خانگی حضور دارند و دسترسی به آنها راحت است فیلم هایی اکران کنیم که هم از اکرانشان گذشته هم هنوز به شبکه نمایش خانگی نیامده‌اند.