سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۴ تیر ۱۳۹۳ در ۲:۲۱ ب.ظ چاپ مطلب

برای آموزش خانم‌ها در سینما آمادگی داریم/ آغاز فعالیت‌ها از شبکه نمایش خانگی تا سینما

ebrahimvand

یک تهیه‌کننده برنامه‌های مفصلش برای فراهم کردن بستر فعالیت زنان در سینما را تشریح کرد.

یک تهیه‌کننده برنامه‌های مفصلش برای فراهم کردن بستر فعالیت زنان در سینما را تشریح کرد.

سوره سینما- نخستین نشست مطبوعاتی و رسانه ای شرکت سرمایه گذاری آبیژرسانه تولید کننده محصولات فرهنگی شبکه نمایش خانگی با حضور مریم ابراهیم وند مدیر عامل شرکت و جمعی از اهالی مطبوعات و رسانه امروز چهارشنبه ۴ تیرماه برگزار شد. ابراهیم وند در رابطه با فعالیت های این شرکت گفت: شرکت «آبیژرسانه» کار خود را با سرمایه‌ گذاری روی فیلم‌های شبکه نمایش خانگی و سینمایی آغاز کرد اما تمرکز اصلی ما بعد از این بر فیلم های سینمایی است. این شرکت فعالیت اصلی اش سرمایه گذاری است و قصد دارد از تولیدات سینمای ایران حمایت کند.  یکی از مسائل قابل توجه در سینمای ایران، حضور کمرنگ زنان در عرصه سینما است. متاسفانه زنان علی رغم علاقه شان برای حضور در عرصه های مختلف در سینما از جمله فیلمبرداری و صدابرداری کمتر فرصت حضور در این عرصه ها را پیدا می کنند. به همین دلیل شرکت «آبیژ رسانه» در نظر دارد تا از زنان علاقه مند به حضور در عرصه های مختلف تولید فیلم حمایت کرده و بعد از ارائه آموزش های لازم، شرایط برای حضور آنها را در سینما فراهم کند.

ابراهیم وند تاکید کرد: در نظر داریم تا شرایطی را فراهم کنیم تا فیلمی با حضور عواملی که همه خانم هستند، تولید کنیم. به همین دلیل از همین جا برای پذیرش و تربیت خانم ها در حوزه های مختلف سینمایی اعلام آمادگی می کنیم. در حال حاضر تولید چند فیلم سینمایی به این شرکت فیلمسازی پیشنهاد شده است، که بعد از دریافت مجوز سرمایه گذاری در سینما و بررسی فیلمنامه برای تولید آن برنامه ریزی می کنیم.  به تازگی برای ساخت یک فیلم ویدئویی با مضمونی زنانه درخواست پروانه نمایش ویدوئویی کرده ایم. این پروژه داستان زندگی ۳ زن است که بعد از طلاق با مشکلات بسیاری در جامعه مواجه می شوند. کارگردانی این فیلم ویدئویی هنوز مشخص نیست.

مدیر عامل «آبیژرسانه» گفت: سرمایه‌ مان خصوصی تأمین می‌شود. ما در این بخش برای تهیه ‌کنندگانی که برای بخشی از کارشان نیاز به سرمایه دارند یا حتی در صورت لزوم کل هزینه را فراهم می کنیم اما اولویت اول ما تأمین بودجه برای فیلم‌هایی است که زن محور باشند یا فیلمنامه‌شان به طرح دغدغه‌ها و مشکلات زنان بپردازد.

ebrahimvand2

وی ادامه داد: این طرح جدید بخشی از کار ما خواهد بود و اصلا اینگونه نیست که اگر مردی بخواهد کار بکند او را حمایت نکنم. اینطور دیدگاهی ندارم که ما فقط با خانم‌ها کار می‌کنیم و اصلاً دلمان نمی‌خواهد با مردها همکاری کنیم. اصلاً این دیدگاه را دوست ندارم. اما اولویت‌بندی کردیم در اولویت اول برای ما خانم‌ها هستند که ما حمایتشان می‌کنیم در اولویت بعدی هم پروژه‌هایی ا‌ست که زن محور باشند شرکت روی آن سرمایه‌گذاری می‌کند.شاید برای جاهایی که برای خانم‌ها کار سخت است از آقایان به عنوان مشاور کمک بگیریم نه این‌که به عنوان عوامل اصلی حضور داشته باشند.

وی افزود: برای اولین بار می خواهیم بطور جدی حامی زنان سینمای ایران باشیم. برای عملی شدن این جریان از فیلم خودمان شروع خواهیم کرد. در کار ما همه عوامل پشت دوربین و حتی بازیگرانش زن هستند. ما در بخش‌هایی مثل تصویربرداری به ندرت می توانیم زنان توانمند پیدا کنیم اما در فیلم خودمان سعی کردیم این ادعا را عملی کنیم. در واقع زنان در چنین عرصه هایی تا به امروز چندان فرصت حضور نداشتند، به همین خاطر شرکت ما تصمیم دارد شرایط آموزش را هم برای علاقمندان زن فراهم کند تا در هر بخشی از فیلمسازی مثل حمل و نقل و تدارکات هم زنان فرصت کار داشته باشند.

وی همچنین در رابطه با هزینه های فراهم شده برای هر پروژه گفت: آنچه برای ما مهم است قصه وگروه خوب است. این روزها دستمزد بازیگران کم نیست اما اگر شرایط فیلم خوب باشد قطعا بازیگر هم برای دستمزدش تخفبف قائل می شود ضمن اینکه چه بازیگر چه سایر عوامل پشت صحنه با شرایط بد اقتصادی موجود حق دارند به دنبال دستمزد بالا باشند چون ممکن است به جز چند سوپر استار سینما و تلویزیون سایر بازیگران ما در سال حتی فرصت حضور در یک پروژه را هم نداشته باشند.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>