سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۸ تیر ۱۳۹۳ در ۱۲:۱۶ ب.ظ چاپ مطلب

آنچه امشب در «ماه عسل» خواهید دید/ یک صدف فیروز‌ه‌ای و میهمانانی که قصه زندگی می‌گویند

peyman-ghane

طراح دکور ویژه برنامه «ماه عسل» از پایان ساخت دکور برنامه امسال احسان علیخانی خبر داد.

طراح دکور ویژه برنامه «ماه عسل» از پایان ساخت دکور برنامه امسال احسان علیخانی خبر داد.

پیمان قانع طراح دکور ویژه برنامه «ماه عسل» درباره دکور امسال این برنامه به سایت سوره سینما گفت: اجرای دکور این برنامه به پایان رسیده و در حال حاضر مشغول آماده کردن فضای پس زمینه میهمانان برنامه هستیم تا امشب کار روی آنتن برود. به دلیل اینکه به نوعی دو سه سال می‌شود که با یک ژانر قصه گو در برنامه مواجه هستیم و باید از میهمانان رونمایی کنیم، تلاش کردیم که با روش جدیدی این کار را انجام دهیم.

قانع ادامه داد: شکل کلی دکور امسال برنامه «ماه عسل» یک صدف فیروزه‌ای رنگ ۱۳ پره ای است که ما به این دلیل چنین چیزی را در نظر گرفتیم که میهمانان خود را که از لحاظ مواجهه و تحمل سختی ها شرایط ویژه دارند، همچون مروارید از داخل آن خارج کنیم .نسبت به دکور سال گذشته رنگ طلایی را حذف کردیم و فضا سرد و یخ است و برای کف این دکور هم این بار از سقف یکی از مساجد یزد برای طراحی الهام گرفتیم تا فضای مذهبی به مخاطب القاء شود.

decore-yek-fenjan دکور برنامه «یک فنجان چای»

این طراح دکور در ادامه گفت: پس زمینه دکور را هم طبق روال سال گذشته که شهری بود با چراغ‌های روشن طراحی کردیم، به دلیل اینکه حس خوبی از امید و روشنایی را منتقل می‌کرد و به همان صورت اجرا کردیم. این صدف ۹ متر و متحرک است، به طوری که پس از اینکه مجری پلاتو خود را می گوید در صدف باز شده و میهمان برنامه از آن خارج می شوند. دکور از لحاظ حجم نسبت به سال گذشته بزرگتر شده و مکانیک سخت تری دارد و وزن آن به حدود یک و نیم تن می‌رسد.

وی در ادامه افزود: بطور معمول ما تا لحظه های آخر برای ایده صبر می‌کنیم و امسال هم یک هفته مانده به ماه مبارک رمضان طرح را به احسان علیخانی دادم که او حتی راضی بود دکور سال گذشته را تکرار کنیم، ولی من اعتقاد داشتم که باید تغییراتی ایجاد شود تا اینکه از این طرح استقبال کرد و ۵ روز قبل کار را آغاز کردیم و امروز ساخت دکور به پایان رسید.

قانع درباره تاخیر در اجرای دکور گفت: یک بخش از این جریان سازمانی است، چون اجرای احسان علیخانی حدود یک ماه مانده به ماه رمضان مشخص شد.ما باید برای پیدا کردن مکان مناسب برای اجرای طرح و برنامه وقت می‌گذاشتیم که البته در همین کارهای پرفشار به نتیجه های مطلوب تری هم می رسیم.

decore-2014دکور برنامه «۲۰۱۴» ویژه جام جهانی

طراح دکور برنامه «ماه عسل» با بیان اینکه مکان امسال اجرای برنامه در همان سوله نمایشگاه بین المللی تهران است، درباره طراحی دیگر برنامه های ماه رمضان گفت: برای طراحی برنامه های دیگر با من تماس می‌گیرند، من چند سال بود که دکور جشن رمضان را طراحی می‌کردم، اما امسال تصمیمم بر این بود که شرایط حرفه ای را حفظ کرده و با تمرکز بیشتر در یک کار به نتیجه مطلوب تر برسم.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>