سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۲ بهمن ۱۳۹۱ در ۴:۵۱ ب.ظ چاپ مطلب

علی عطشانی و پوریا پورسرخ مهمان غرفه سوره سینما

atshani-poor

علی عطشانی و پوریا پورسرخ با حضور در غرفه پایگاه خبری-تحلیلی سوره سینما به سوالات خبرنگاران این پایگاه پاسخ گفتند.

علی عطشانی و پوریا پورسرخ با حضور در غرفه پایگاه خبری-تحلیلی سوره سینما به سوالات خبرنگاران این پایگاه پاسخ گفتند.

سوره سینما – مهدی ارسلان -علی رضایی – عطشانی در باره پیشبینی‌‌اش از اکران «آقای الف» گفت:دوستی تعریف می‌کرد که در ابتدای انقلاب و در بحبوحه جنگ فردی به مشهد می‌رود و در آنجا مرغ کنتاکی راه می‌اندازد!خب غذای غربی در مشهد که شهری مذهبی بوده عجیب به نظر می‌رسید.پاسخ آن فرد این بوده که اگر یک درصد مردم مشهد امتحان کنند و ببینند مرغ کنتاکی‌چه چیزی است برای او کافیست.من در مورد فیلمم بحث مالی ندارم،اما اینکه مخاطب بیاید و ببیند که اولین فیلم سه بعدی سینمای ایران به چه صورت است برای من کافیست.به همین دلیل مطمئنم که در اکران با استقبال مخاطبان روبرو خواهیم شد.

وی در پاسخ به سوالی در مورد فیلم‌های بعدی اش گفت:ساختن فیلم‌ سه بعدی سختی‌های خاص خودش را دارد،من و تیم همراهم این توانایی را داریم که فیلمی در حد فیلم‌های هالیوودی بسازیم به شرطی که سرمایه‌گزار مناسبی پیدا شود.

عطشانی ادامه داد:در صورت تامین منابع مالی با قطعیت تمام می‌گویم من و تیمم می‌توانیم فیلمی بسازیم که از نظر تولید،تروتاژ و سه بعدی سازی در قد و قامت یک فیلم هالیوودی باشد و بتواند با آن فیلم‌ها به رقابت بپردازد.البته باید بگویم که تمامی ابزار و وسایل سه بعدی سازی و فیلمبرداری سه بعدی ایرانی است و در ایران ساخته شده.

وی ادامه داد:وقتی از فیلم سه بعدی صحبت می‌شود همه به دنبال شرک،عصر یخبندان و ماداگاسکار می‌روند،اینطور جا افتاده که فیلم سه بعدی به معنی انیمیشن و تروکاژ و جلوه های ویژه چشم‌گیر است،اتفاقا یکی از کارهای که در «آقای الف» نوآوری بود این بود که داستانی ایرانی به صورت کاملا رئال به صورت سه بعدی کار شد.در خارج از کشور نیز صحنه‌های خوب سه بعدی روی میز مونتاژ و جلوه‌های ویژه کامپیوتری در می‌آید.ولی در فیلم ما تمامی فیلم در هنگام فیلمبرداری شکل گرفته است.

وی افزود:نوع روایت در «آقای الف» به گونه‌ای است که وقتی شخصیت اصلی گذشته‌اش را تعریف می‌کند،تصاویری انتزاعی نمایش داده می‌شود،و بخش سه بعدی فیلم ما در این تصاویر انتزاعی خود را نشان می‌دهد.

در ادامه پوریا پورسرخ درباره بازی‌اش در «آقای الف» گفت:طبیعتا استرس زیادی موقع بازی داشتم،اما بیشتر از اینکه استرس داشته باشم،خوشحال بودم،روزی که در روزنامه خبر ساخته شدن فیلم را خواندم با خودم گفتم که ای‌کاش برای بازی در این فیلم با من تماس بگیرند و خوشحالم هستم که این اتفاق افتاد.تجربه خیلی خوبی بود،در شرایط بد روحی در حال گفتگو هستم ولی اینکه اینجا آمده‌ام بخاطر قدردانی از گروهی است که به تلاش خود این فیلم را به سرانجام رساندند.

پورسرخ ادامه داد:وقتی خارج از کشور می‌رفتم تفریحم این بود که به دیدن فیلم های روز دنیا می‌رفتم،«آقای الف» اولین قدم سینمای ایران در سرزمین فیلم‌های سه بعدی است و از مقایسه همین فیلم با آثار روز دنیا من می‌گویم که «آقای الف» قدم خوبی بوده.آقای عطشانی به نکته درستی اشاره کرد،گروه آقای عطشانی از پس تمامی کارهای فنی یک فیلم سه بعدی،بر می آید،به شرطی که منابع و اسپانسر مالی مناسب پیدا شود.افتخار ما این است که یک ریال بودجه دولتی در این فیلم هزینه نشده و من فکر می‌کنم که برای این فیلم روی پای خودمان ایستادیم.لذت بخشتر از همه این بود که ما با وسایلی تماما ایرانی کار کردیم و این باعث افتخار ما بود که بخش تکنولوژیک کار را یک ایرانی ساخته بود و مدیریت می‌کرد.

وی در پایان گفت:تجربه بازی و کارکردن در کنار آقای عطشانی بسیار خوب وبود،خوشحالم که این اتفاق برایم افتاد و نحوه برخورد گروهمان با هم و اتفاقی که افتاد و ما با عشق و علاقه در کنار هم بودیم،بسیار تجربه لذت بخشی بود.معتقدم این کار کاری دلی بود و همه ما تمامی تلاش خودرا برای بهتر شدن فیلم انجام دادیم.

 «آقای الف»داستانتاجری را روایت می‌کند که به ایران می‌آید و می‌خواهد در یک مزایده شرکت کند،او دو هفته فرصت دارد تا برای مزایده حاضر شود و در همین زمان پیرمردی را می‌بیند که به او می‌گوید تا دو هفته آینده خواهد مرد و اتفاقاتی پیرامون این قضایا برای آقای الف می‌افتد.

این فیلم در قالب جشنواره سی ویکم فجر،صبح امروز در ایوان شمس برای اهالی رسانه به نمایش درآمد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>