سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۳۰ تیر ۱۳۹۳ در ۱۲:۴۳ ب.ظ چاپ مطلب

طلاق موضوع یک مستند/ بررسی مشکل ارتباط میان زوج‌ها

ostad-ali

محسن استادعلی درباره روند رو به رشد طلاق یک مستند می‌سازد.

محسن استادعلی درباره روند رو به رشد طلاق یک مستند می‌سازد.

استاد علی درباره موضوع این مستند به سوره سینما گفت: مسئله طلاق موضوعی است که خیلی از افراد با آن روبرو هستند و مسئله بیگانه‌ای نیست. آمار طلاق در یک دهه اخیر با سرعت رو به افزایش است، به همین دلیل پرداختن به این موضوع باید از اولویت‌ها باشد. در این مستند به سراغ زوج های جوانی خواهیم رفت که در معرض طلاق هستند. در حقیقت مساله طلاق بهانه می‌شود تا به این نکته بپردازیم که چرا دو نفربه ویژه یک زوج نمی‌توانند با هم ارتباط درستی برقرار کنند و مشکلاتشان را حل کنند.

وی ادامه داد: تحقیقات برای ساخت این مستند را از دادسراها شروع کردیم و در طی این تحقیق یکساله به آمارهای عجیبی رسیدیم. برای مثال در یکی از شعبات از دادسراهای تهران در یک روز از فروردین ماه امسال ۳۲۰ طلاق توافقی ثبت شده است یا از هر ۱۰ زوج که طلاق می‌گیرند ۷ زوج زیر یک سال با هم زندگی کرده‌اند.

این مستندساز درباره انگیزه خود از انتخاب این موضوع افزود: برای انتخاب این موضوع دو نکته قابل تامل است، نکته اول این که مهمترین رکن یک جامعه نظام کوچک خانواده است. وقتی این نظام دچار ضعف باشد جامعه به خطر می افتد. برای مثال وقتی یک زوج از هم جدا می‌شوند امنیت اخلاقی موضوع بسیار مهمی می‌شود. حتی شاید بتوان یکی از عوامل افت جمعیتی کشور را همین موضوع طلاق زود هنگام زوج ها دانست. نکته دوم این است که آمار طلاق در دهه ۸۰ و چند سال اخیر با شیب خیلی زیادی رو به افزایش است و این آمار رو به افزایش نشان می‌دهد که دو فرد به راحتی نمی توانند با هم ارتباط برقرار کنند. در نتیجه بیش از گذشته باید به مسئله طلاق بپردازیم.

کارگردان مستند «جایی برای زندگی» درباره ساخت این مستند گفت: اکنون در مراحل تحقیقات و انتخاب کاراکتر برای تصویربرداری هستیم . اما به زودی تصویربرداری را آغاز خواهیم کرد. هنوز نامی برای این مستند انتخاب نکرده ایم.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>