سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۶ مرداد ۱۳۹۳ در ۸:۰۱ ق.ظ چاپ مطلب

کم‌کار نیستم، کاری وجود ندارد/ فاطمه گودرزی و دغدغه کارگردانی

fatemeh-goodarzi

بازیگری که در دهه هفتاد سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن را دریافت کرده، می‌گوید این روزها فیلم خوب نصیب هر بازیگری نمی‌شود.

بازیگری که در دهه هفتاد سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن را دریافت کرده، می‌گوید این روزها فیلم خوب نصیب هر بازیگری نمی‌شود.

فاطمه گودرزی که یک سیمرغ و دو نامزدی سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول  و مکمل را در کارنامه خود دارد به سوره سینما گفت: سینمای امروز تفاوت های بسیاری با گذشته دارد. گروهی که شرایط مناسب فیلمسازی دارند خیلی کم است. شاید تولیدات سینمایی زیاد باشد اما نهایتا شاید یکی دو فیلم خوب سالانه داشته باشیم. کلا سینمای فعلی ما یک سینمای ورشکسته است کسانی که در آن فعالیت می‌کنند آدم های فعال و دغدغه‌مندی نیستند به همین خاطر نتیجه ای که از آنان می بینیم جالب توجه نیست. امیدوارم در سال‌های آتی اتفاقی بیفتد تا سینما از این وضعیت خارج شود.

وی افزود: من در سینما کم کار نیستم چون اصلا کاری وجود ندارد که بخواهم انجام دهم. از هر ۴ فیلمی که ساخته می‌شود قطعا در سهم بیشتری از آنها ترجیح می‌دهم بازی نکنم، آن بخشی که باقی می ماند با وجود تعداد بالای بازیگران باید دید نصیب چه کسی می شود. از طرفی حضور در یک کار قابل دفاع اهمیت دارد اما از نگاهی دیگر باید دید فیلمنامه و گروه هر چقدر هم که خوب باشند بازیگر با نقش همخوانی دارد یا خیر؟ صرفا نمی‌شود برای حضور در سینما تک بعدی عمل کرد.

این بازیگر که ساخت چند فیلم کوتاه را در کارنامه خود دارد گفت: فیلمسازی یکی از دغدغه های من است و همیشه به ساخت فیلم بلند هم فکر می کنم اما کارگردانی مستلزم آن است که مدتی بازیگری را کنار بگذارم و تصمیم جدی تری بگیرم ولی در شرایطی مناسب حتما به طور جدی علاقه‌ام را دنبال خواهم کرد. در وضعیت فعلی سینمای ایران هیچ تصوری ندارم که چطور می‌توانم به نتیجه دلخواهم  برسم.

وی همچنین درباره آخرین فعالیت‌های خود گفت: مشغول بازی در مجموعه تلویزیونی «جاده چالوس» به کارگردانی احمد معظمی و تهیه‌کنندگی علیرضا داوری هستم که از شبکه پنج روی آنتن خواهد رفت. تصویربرداری این سریال از اواخر سال گذشته آغاز شد و تا پایان شهریورماه ادامه دارد.

«جاده چالوس» روایت یک خانواده است که در تهران زندگی می‌کنند و به همسر خانواده یک رستوران متروکه در جاده چالوس به ارث می‌رسد. همسر این خانواده به همراه وکیل خود به جاده چالوس می‌رود تا رستوران متروکه‌ای که حدود چهل سال از رونق آن می‌گذرد با همکاری خانواده دوباره احیاء کند. علی عمرانی، سیما خضرآبادی، محسن افشانی،علیرام نورایی و نیما شاهرخ‌شاهی در این مجموعه بازی می‌کنند.

فاطمه گودرزی که با بازی در مجموعه «رعنا» به شهرت رسید در فیلم‌های «می‌خواهم زنده بمانم»، «خانه خلوت»، «دست‌های خالی» و … بازی کرده است.

 


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>