سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۸ مرداد ۱۳۹۳ در ۳:۳۲ ب.ظ چاپ مطلب

حرف‌های افشین هاشمی درباره «مصاحبه»/ ادای دین به قربانیان جنگ در جهان

mosahebeh

افشین هاشمی کارگردان نمایش «مصاحبه» در آیین افتتاحیه یک جشنواره بین‌المللی به قربانیان جنگ در جهان ادای احترام کرد.

افشین هاشمی کارگردان نمایش «مصاحبه» در آیین افتتاحیه یک جشنواره بین‌المللی به قربانیان جنگ در جهان ادای احترام کرد.

سوره سینما- جشنواره‌ بین‌المللی فرینج نیویورک امروز با حضور بیش از ۲۰۰ گروه (کمپانی) کار خود را آغاز می‌کند و ۱۶ روز به طول خواهد انجامید. افشین هاشمی و عاطفه نوری با نمایش «مصاحبه» یکی از گروه‌های بین‌المللی این جشنواره هستند. شب گذشته در مراسم افتتاحیه‌ جشنواره، هر گروه تکه‌ای از نمایش خود را اجرا کرد. افشین هاشمی به عنوان کارگردان ایرانی شرکت‌کننده در این مراسم برای میهمانان سخن گفت: گفته شده بود که در این مراسم قرار است گروه‌ها تکه‌ای از نمایش‌شان را اجرا کنند و به این ترتیب با کار هم آشنا بشوند. من ترجیح می‌دهم به جای اجرای تکه‌ای از نمایش، راجع به آن حرف بزنم، چون اصل نمایش ما بر همین استوار است: گفت‌وگو. نام نمایش ما «مصاحبه» است. نوشته‌ محمد رحمانیان، یکی از مهم‌ترین نمایشنامه‌نویسان ایران و به نظر من جهان. پیشنهاد می‌کنم کارهایش را جست‌وجو و پیگیری کنید.

نمایش ما درباره‌ دو آدم است در جنگ استقلال طلبی الجزایر در سال ۱۹۶۲. اما نمایش فقط درباره‌ آن جنگ نیست، بلکه درباره‌ همه‌ جنگ‌های عالم است، هر حرکت انفجاری و انقلابی‌ای که قربانیان بسیار می‌سازد. در همین لحظه، کودکان بسیاری دارند در غزه می‌میرند. همین طور است سرنوشت مردمان بی‌گناهی در عراق، سوریه، افغانستان و بسیاری کشورهای دیگر. نمایش ما به این قربانیان اشاره دارد. دو شخصیت روی صحنه قصه‌های‌شان را می‌گویند، اما از خلال آن، قصه‌ قربانیان را می‌شنویم، همان‌ها که روی صحنه نیستند. ببخشید که در این مراسم شاد غمگین‌تان کردم، ولی خب… راهی نبود، چون نمایش ما درباره‌ غم‌هاست و نه شادی‌ها. درباره‌ مردمی که عاشق زندگی‌اند اما شرایط، ذهن و روح‌شان را تغییر می‌دهد. ممنون.
 poster-mosahebe1
((مصاحبه)) با بازی عاطفه نوری وافشین هاشمی، به زبان انگلیسی در این جشنواره اجرا خواهد شد و اولین اجرای آن، شنبه ساعت ۳ خواهد بود و سپس تا پایان هفته‌ی دیگر، ۵ اجرای دیگر خواهد داشت. 


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>