سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۹ مرداد ۱۳۹۳ در ۸:۴۵ ق.ظ چاپ مطلب

«جزیره مهربانی» از راه قشم به جشنواره کودک می‌رود/ حمله دزدان دریایی به جزیره آدمخوارها

gholamreza-azadi

فیلم سینمایی «جزیره مهربانی» به تهیه‌کنندگی فریال بهزاد و کارگردانی غلامرضا آزادی ۲۵ مردادماه کلید می‌خورد.

فیلم سینمایی «جزیره مهربانی» به تهیه‌کنندگی فریال بهزاد و کارگردانی غلامرضا آزادی ۲۵ مردادماه کلید می‌خورد.

غلامرضا آزادی تهیه کننده و کارگردان سینما درباره پروژه جدید خود به سوره سینما گفت: «جزیره مهربانی» یک فیلم فانتزی است که همسرم تهیه کنندگی آن را بر عهده دارد و در حال حاضر مشغول مذاکره و مکاتبه با بنیاد سینمایی فارابی برای دریافت تجهیزات هستیم. فیلم به احتمال زیاد تا ۲۵ مرداد و در نهایت هفته اول شهریورماه کلید خواهد خورد و تلاش می کنیم کار را برای جشنواره کودک و نوجوان اصفهان آماده کنیم.

این تهیه کننده و کارگردان سینما درباره زمان کوتاه باقی مانده تا آغاز جشنواره کودک و نوجوان گفت: از آنجا که بیشتر کارهای مربوط به دکوپاژ و استوری برد این کار با برنامه ریزی و طراحی دقیق انجام شده ، پیش بینی می کنم که سر صحنه با سرعت خوبی پیش خواهیم رفت و تدوین و ساخت موسیقی همزمان توسط هنرمندان حرفه ای انجام خواهد شد.

وی ادامه داد : در «جزیره مهربانی» یک فیلم در فیلم اتفاق می افتد و یکسری بچه در حال فیلم بازی کردن هستند و در نقش دزدان دریایی به جزیره آدمخوارها حمله می کنند و یک فضای فانتزی ایجاد می شود، هر چند که خارج از این اتفاق درونی فیلم ما در یک موقعیت رئال قرار داریم.

آزادی با بیان اینکه بخش عمده ای از کار در جزیره قشم خواهد بود درباره هزینه تولید این فیلم گفت: هزینه تولید این فیلم معمولی است، فقط باید نحوه تولید چنین آثاری را بخوبی بدانید و نسبت به آن علم و دانش کافی داشته باشید تا در زمینه‌هایی چون جلوه‌های ویژه کامپیوتری و مباحثی که به سبک دیجیتال مربوط می شود موفق عمل کنید و اگر این عوامل نباشد هزینه کردن هیچ فایده ای ندارد. پیام آزادی پسر من تحصیلات خود را در زمینه ویژوال افکت در فرانسه به پایان رسانده و تخصص کافی در این زمینه دارد. به همین دلیل فیلمبرداری را او انجام خواهد داد و در اصل ما با تصاویر خام و همچنین تکنیک ویژه و ترکیب آنها با یکدیگر به جهان مورد نظر خود در این فیلم نزدیک خواهیم شد.

این فیلمبردار باسابقه با اشاره به بازیگران و عوامل این فیلم گفت: در مورد صدابردار هم مذاکراتی انجام شده و بازیگران نوجوان هم جدید هستند. از آنجا که کار برای کودکان بسیار حساس است در نظر داریم فارغ از نگاه گیشه‌ای بازیگر بزرگسال این فیلم را هم از میان هنرمندانی انتخاب کنیم که با فضای کودکان ارتباط برقرار کند. در واقع کودک درون او زنده باشد تا بتواند در کنار کودکان فضایی ایجاد کند که تماشاگران هم بپسندند.

وی افزود: با توجه به اینکه چنین فیلم هایی براساس علم روز و همپای تکنولوژی جدید سینمایی پیش میرود و ما در این زمینه با کاستی هایی مواجه هستیم ، امیدوارم دولت و یا یک نهاد سینمایی شرایطی را در آینده فراهم کند و پیش قدم شود تا استودیوهای مجهزی برای ساخت چنین آثاری تدارک ببینیم .

آزادی درباره فیلمنامه «حریر» که قرار بود پیش از این با تهیه‌کنندگی فریال بهزاد و کارگردانی او ساخته شود گفت: موضوع و هسته اصلی این فیلم دختری به نام «حریر» بود که به دلیل وزن زیاد و مصائبی که داشت محور داستان قرار گرفته بود ، اما به دلیل گذشت زمان و تغییر مناسبات اجتماعی بهتر دیدیم که تحقیقات و بازنگری مجددی در این زمینه داشته باشیم و در واقع فیلمنامه نیاز به یک رویداد تازه و حیات دوباره دارد، اما در نهایت ساخته خواهد شد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>