سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۱ مرداد ۱۳۹۳ در ۳:۲۳ ب.ظ چاپ مطلب
با حضور رییس حوزه هنری/

پوسترهایی برای غزه در ژاپن به نمایش درآمد

poster-ghazzeh

نمایشگاه پوستر غزه در توکیو با حضور محسن مومنی شریف رییس حوزه هنری در معرض دید مخاطبان ژاپنی قرار گرفت.

نمایشگاه پوستر غزه در روزهای برگزاری جشنواره «فیلم صلح و دوستی ایرانیان» در توکیو با حضور محسن مومنی شریف رییس حوزه هنری در معرض دید مخاطبان ژاپنی قرار گرفت.

سوره سینما – مهر نوشت :نمایشگاه پوستر غزه در کنار برگزاری جشنواره فیلم «صلح و دوستی ایرانیان» در توکیو برپا شد و در این نمایشگاه که با حضور محسن مومنی شریف رییس حوزه هنری افتتاح شد مجموع پوسترهایی که در مذمت کشتار مردم غزه بود به نمایش درآمد و مخاطبان ژاپنی به درخواست پرویز پرستویی برای شادی روح شهدای غزه و دفاع مقدس ایران به پا خاستند و یک دقیقه سکوت کردند.

در زمان برگزاری جشنواره «فیلم صلح و دوستی ایرانیان» فیلم‌های «شیار ۱۴۳»، « تنهای تنهای تنها»، «اتوبوس شب»، «پاداش سکوت» و «خاطراتی برای تمام فصول» در توکیو پایتخت ژاپن به نمایش درآمد. مخاطبان ژاپنی پس از نمایش هر یک از فیلم‌ها ابراز احساسات می کردند.

کیومرث پوراحمد پس از نمایش فیلم «اتوبوس شب» گفت که از جنایتکاران و صاحبان کارخانه های اسلحه‌سازی غیر از آنچه در غزه، عراق و سوریه رخ می دهد نمی توان انتظار داشت.

همچنین یکی از مخاطبان ژاپنی از چگونگی همدلی مردم ایران و عراق سوال کرد و پوراحمد گفت: ما دو ملت نزدیک و خویشاوند در دو سمت مرز بودیم که صدام و همراهانش خواستند با آتش جنگ هشت ساله، کینه ای ابدی بین ما برقرار کنند که خوشبختانه نتوانستند.

پس از نمایش فیلمها مخاطبان ژاپنی نگاه ایرانیان به مقوله جنگ را مورد ارزیابی قرار دادند و در سئوالات خود مطرح می کردند که چگونه می توان در عین صلح، دوستی، مقاومت، انسانیت و اخلاقیات را در مقوله نبرد با بی عدالتی مورد توجه و سرلوحه قرار داد.

این جشنواره مردمی همزمان با سالگرد بمباران ژاپن اتمی هیروشیما و با همت عده ای از هنرمندان سینمای ایران، جانبازان موزه صلح تهران، انجمن های صلح طلب و مردمی هیروشیما و توکیو برگزار شد.

برگزاری این جشنواره در ۶ روز در ژاپن به دور از کلیشه های رایج از سوی حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی، سفارت ایران در ژاپن، بنیاد فرهنگی روایت، انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس و نیز دانشگاه هنر تهران برگزار شد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>