سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱ شهریور ۱۳۹۳ در ۱۰:۲۵ ب.ظ چاپ مطلب
ایوبی:

خوشحالیم شعار تمرکز زدایی از تهران عملی شد

ayubi-yas

رییس سازمان سینمایی تمرکززدایی از تهران را یکی از اهداف عملی شده این سازمان دانست.

رییس سازمان سینمایی تمرکززدایی از تهران را یکی از اهداف عملی شده این سازمان دانست.

سوره سینما- مراسم افتتاحیه دومین جشنواره بین المللی فیلم‌های ویدویویی یاس دقایقی پیش با حضور رییس سازمان سینمایی و جمعی از اهالی سینما ، تلویزیون و اصحاب رسانه در فضای باز هتل نارنجستان آمل برگزار شد .

به گزارش خبرنگار سایت سوره سینما در ابتدا یونسی معاون سیاسی اجتماعی استانداری مازندران ضمن عرض خیرمقدم به میهمانان حاضر با قرائت متنی به ظرفیت های فرهنگی و علمی استان اشاره کرد و گفت: فرهنگ ایرانی و اسلامی ما با برخورداری از اصل اخلاق می تواند بعنوان بخشی از سرمایه ها و میراث فرهنگی بشری و باورهای ما در قالب فیلم به جهانیان منتقل شود و باید از این سرمایه ها پاسداری کرد و هنر را در خدمت آن قرار داد.

در ادامه این مراسم حجت الله ایوبی رییس سازمان سینمایی نیز طی سخنانی مقدم میهمانان را گرامی داشت و گفت: روزی که دکتر فلاح استاندار خوب مازندران پیشنهاد برگزاری جشنواره را در این استان داد ، زمان بی رحمانه کوتاه بود و من فکر نمی کردم این جلسه باشکوه را ، هر چند در هوایی گرم شاهد باشم و در این راستا معاون سیاسی اجتماعی استان و همکارانشان هم بسیار تلاش کردند و آنچه در توان داشتند را برای این امر گذاشتند و خدا را شاکرم که این مراسم چنین با شکوه برگزار شد و از حسین مسافرآستانه و محمد حیدری و دیگر دوستانشان نیز برای آفرینش چنین رویدادی کمال تشکر را دارم.

وی در ادامه با اشاره به آغاز هفته دولت ادامه داد:خوشحالیم که دولت تدبیر و امید امسال گامهای بلندی را برای اعتلای نام ایران برداشته است و در سال گذشته با وجود اینکه اتحادیه صهیونی و ماسونی کوشیده بود بر موج ایران هراسی حرکت کند و ملت ایران را منزوی کند و تا اندازه ای هم موفق به این کار شد ، اما امروز صهیونیست در اوج انزوا است و اکنون مقایسه کنید ایران امروز را در عرصه بین المللی نسبت به سال گذشته که خوشحالیم بر این اتحادیه صهیونی و ماسونی غلبه کرده است.

رییس سازمان سینمایی در ادامه افزود:خوشحالیم که در عرصه فرهنگ اتفاق خوبی افتاده و مهم ترین آن از بین رفتن فاصله بین دولت و نخبگان و اهالی هنر است و به نظر من مهم ترین دستاورد ما در عرصه فرهنگی این است که امروز این اهالی در کنار هم نشسته اند و برای اعتلای فرهنگ ایران تلاش می کنند.

ایوبی ادامه داد:از روی دیگر خوشحالیم که شعار تمرکز زدایی و اینکه ایران فقط تهران نیست را امروز بصورت عملی شاهد هستیم و راه رسیدن به فرهنگ پایدار جز این نیست و تاسیس و ایجاد سالن های کوچک سینما می تواند اقتصاد را در سینما زنده کند و امیدواریم استان مازندران با کمک بخش خصوصی الگویی شود برای دیگر استان ها و در پایان هم شبی باشکوه و سالی پر از لبخند را برای همه ، بویژه برای اهالی سینما و فرهنگ آرزو می کنم.

 در این مراسم هنرمندانی چون فرامرز قریبیان ، محمود عزیزی ، سعید پور صمیمی ، فاطمه گودرزی ، مسعود رایگان ، چنگیز جلیلوند ، لیلا بلوکات ، مهران احمدی  حضور داشتند.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>