سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲ شهریور ۱۳۹۳ در ۸:۵۱ ق.ظ چاپ مطلب

جشنواره یاس فرصتی مغتنم برای نشان دادن هنر مازندران است

yas-fest

معاون سیاسی استاندار مازندران تاکید کرد برگزاری جشنواره فیلم یاس فرصتی مناسب برای عرضه هنر این خطه است.

معاون سیاسی استاندار مازندران تاکید کرد برگزاری جشنواره فیلم یاس فرصتی مناسب برای عرضه هنر این خطه است.

سوره سینما- علیرضا یونسی در مراسم افتتاحیه نامه ای را قرائت کرده و یادآور شد: با توجه به اینکه جشنواره فیلم یاس در استان مازندران برگزار می شود، بنابراین فرصت مغتنمی است که در قالب سینما، میراث فرهنگی و هنر استان مازندان را به تصویر کشید و آن را به جوانان منتقل و از آن پاسداری کرد. به گزارش ستاد خبری دومین جشنواره بین المللی فیلم ویدئویی (یاس)، مراسم افتتاحیه جشنواره یاس با حضور حجت الله ایوبی؛ رییس سازمان سینمایی، علیرضا یونسی؛ معاونت سیاسی استاندار مازندران و چهره‌های سرشناس سینمایی و با حضور خبرنگاران رسانه‌ها در محوطه باز هتل نارنجستان برگزار شد.

در ابتدای این مراسم که اجرای آن را محمد سلوکی بر عهده داشت، علیرضا یونسی؛ معاون سیاسی استاندار مازندران روی سن آمد و ضمن عرض خوش آمدگویی به میهمانان حاضر، متنی را قرائت کرد.  در بخش هایی از متن عنوان شد: امیدواریم دومین جشنواره بین المللی فیلم های ویدیویی یاس به تربیت و رشد صنعت سینما کمک کند و شاهد ورود جوانان به این عرصه باشیم.با توجه به اینکه این جشنواره در استان مازندران برگزار می شود، بنابراین فرصت مغتنمی است که در قالب هنر، میراث فرهنگی استان مازندان را به تصویر کشید و آن را به جوانان منتقل و از آن پاسداری کرد. قطعا هنرمندان در فیلم‌های ویدیویی با مضامین غنی می‌توانند در این امر نقش بسزایی داشته باشند.

در بخش دیگری از این نامه که یونسی آن را قرائت کرد، وی به سینماگران کشور اشاره کرده و گفت: سینماگران دردهای اقتصادی و فرهنگی و دینی را در قالب نمایش خلاقانه سینما و فیلم‌های ویدیویی نشان می‌دهند و از آنجا که این هنر مخاطبی عام و فراگیر دارد، بسیار تاثیرگذار است. وی ادامه داد: خوشبختانه با توجه به انتخابات ۲۴ خرداد،شرایط جدید و امیدوارکننده ای  در عرصه فرهنگ ایجاد شده است و در این دوران هنرمندان ایرانی می توانند در تحقق دغدغه های ریاست جمهوری برای ایجاد جهانی عاری از خشونت کمک کنند. همچنین سینماگران باید سعی کنند امید به آینده را در فیلم هایشان نشان دهند و مخاطب این فیلم‌ها را صرفا درون مرزی در نظر نگیرند.

یونسی در ادامه عنوان کرد: امروز غزه، سوریه عراق و فرگوسن درگیر تبعیض نژادی هستند. با توجه به این که دامنه هنر جهانی است و می تواند پاسخگوی دردهای بشری باشد. اصحاب سینما نیز قطعا به این دردها توجه دارند. معاون سیاسی استاندار در پایان گفت: هنرمندان ایرانی در طول تاریخ ثابت کرده‌اند که همیشه در بطن تحولات هستند و امروز هم، این گونه است.