سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۳ شهریور ۱۳۹۳ در ۱۰:۳۷ ق.ظ چاپ مطلب

از سینما فقط مردم برایم مانده‌اند/ حاشیه‌های تقدیر از بازیگر «مزرعه پدری»

hashempoor1

جمشید هاشم‌پور در حاشیه مراسم تقدیرش تاکید کرد از همه سینما، علاقه و محبت مردم برای او باقی مانده است.

جمشید هاشم‌پور در حاشیه مراسم تقدیرش تاکید کرد از همه سینما، علاقه و محبت مردم برای او باقی مانده است.

سوره سینما- محیا رضایی: گروه سازنده پروژه «هاری» به کارگردانی امیراحمد انصاری در اقدامی پسندیده در نشست خبری آغاز این پروژه در پردیس ملت از بازیگری تجلیل کردند که سینمای ایران وامدار اوست. جمشید هاشم‌پور بازیگر خوش اخلاق و بی‌حاشیه سینمای ایران در مقطعی با بازی در فیلم‌های اکشن و حادثه‌ای مهمترین ستاره این سینما بود و به گردش چرخ‌های اقتصادی آن کمک می‌کرد. بازی در فیلم «هیوا» و همکاری با رسول ملاقلی‌پورو حضور درخشان در «پرده آخر» قدرت او را در بازی نقش‌های جدی نشان دادند. پس از آن هاشم‌پور دوره کاری تازه‌ای را شروع کرد. دوره‌ای که همکاری با کارگردان‌های شاخص سینمای ایران در آن قرار دارد و شاه‌نقش‌هایی مثل «قارچ سمی»، «مزرعه پدری»، «مسافر ری» و «یه بوس کوچولو» را می‌توان در آن دید.

هاشم‌پور از برگزاری این آیین خبر نداشت، کمی شوکه شد اما با خوشرویی مقابل دوربین‌های عکاسی لبخند زد و با رسانه‌ها همکاری کرد. حضور ابوالفضل پورعرب هم اتفاقی فرخنده بود. ستاره سینمای ایران در دهه ۷۰ سالمتر و با روحیه بهتر نسبت به گذشته در مصاحبه با نمایندگان رسانه‌ها از روزهای سختی که پشت سر گذاشته بود، صحبت کرد. از میان کسانی که از جمشید هاشم‌پور صحبت کردند دو جمله بیشتر جلب توجه می کرد. اول هنگامه قاضیانی که بعد از ابراز علاقه به بازی جمشید هاشم پور و ابوالفضل پورعرب، اشاره‌ای هم به نام فریماه فرجامی و بازیگری اش کرد و میلاد کی‌مرام که از علیرضا رضاداد دبیر جشنواره فیلم فجر خواست تا بزرگداشتی برای جمشید هاشم‌پور برگزار کند.

hashempoor2

 حضور ابوالفضل پورعرب در یک مراسم عمومی در حالی که بعد از انتشار عکس زمان بیماری اش طرفدارانش را غمگین کرده بود جای خوشحالی داشت. او که بابت تمام حرف و حدیث ها و شایعات ناراحت بود گفت: متاسفانه هیچکس به اصل ماجرا نپرداخت و هرکس از این بیماری برداشت شخصی خود را منتشر کرد. هرکس در هر شغل و جایگاهی زحمت می کشد بازیگران به صرف دیده شدن بیشتر مورد توجه هستند و این درست نیست بدون فکر و تحقیق به کسی تهمت بزنیم . من نمی‌دانم این شایعات چه سودی به حال منتشر کنندگانش دارد؟ به دلیل بیماری لاغر شدم ، خوشبختانه این شرایط برطرف شد و سلامتی‌ام را به دست آوردم.

بعد از پایان مراسم جمشید هاشم‌پور با هر قدمی که بر می‌داشت در حلقه های گوناگون طرفدارانش قرار می‌گرفت و با آنها خوش و بش می‌کرد. در این میان توجه او به جوانان جالب بود. او با علاقه درباره فعالیت سینماگران جوان صحبت می‌کرد، تشویق‌شان می‌کرد که بیشتر تلاش کنند و مردم را فراموش نکنند. او هم در حاشیه این مراسم گفت: از همه سینما تنها یک چیز برای من مانده آن هم مردم است. وقتی مرا می‌بینند یکی از فیلم‌هایم را یاد کرده و ابراز خوشحالی می‌کنند.