سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۵ شهریور ۱۳۹۳ در ۱۱:۳۲ ق.ظ چاپ مطلب

«حوض نقاشی» مهمان شبکه یک می‌شود/ تماشای شاهکارهای سینمایی در آخر هفته

hozenaghashi

فیلم سینمایی «حوض نقاشی» محصول حوزه هنری جمعه هفتم شهریورماه از شبکه یک پخش می‌شود.

فیلم سینمایی «حوض نقاشی» محصول حوزه هنری جمعه هفتم شهریورماه از شبکه یک پخش می‌شود.

سوره سینما- شبکه های مختلف تلویزیون آخر هفته آثاری قابل توجه را نمایش می‌دهند. از «حوض نقاشی» محصول حوزه هنری که جایزه آسیا پاسیفیک را در کارنامه دارد. تا فیلم «تلقین» کرستوفر نولان و «مجستیک» فرانک دارابونت. با وجود تکراری بودن این فیلم‌ها، تماشای هر کدام خالی از لطف نیست.

جک آیریش

فیلم سینمایی جک آیریش به کارگردانی جفری واکر محصول سال ۲۰۱۲ کشور استرالیا است. این فیلم ۹۸ دقیقه ای در ژانر پلیسی –حادثه ای است و در آن گای پی یرز، مارتا دوسلدوپ و آرون پدرسون بازی کردند. در خلاصه این فیلم آمده است: جک آیریش که یک کاراگاه خصوصی پلیس است، همسرش را در حین رسیدگی به یک پرونده جنایی از دست می دهد. او پس از مرگ همسرش که توسط یکی از مظنونین پرونده به قتل رسیده است، تغییر شغل داده و بعنوان یک شرخر مشغول به کار می شود. پنج سال پس از این ماجرا یک شب یکی از خبرچین های پرونده آخر او به قتل می رسد درحالیکه … علاقه مندان می توانند این فیلم را پنج شنبه ششم شهریور ساعت ۲۲:۲۰ در بخش سینما یک شبکه یک ببینند.

تلقین

فیلم سینمایی تلقین یا سرآغاز محصول سال ۲۰۱۰ آمریکا، نام یک فیلم مرموز علمی-  فلسفی به کارگردانی، نویسندگی و تهیه‌کنندگی کریستوفر نولان و با بازی لئوناردو دی کاپریو، آلن پیچ، کن واتانابه، ماریون کوتیار، کلین مورفی و تام برنگر است. این فیلم که در۱۶ ژوئیه ۲۰۱۰ اکران شد، استقبال تماشاگران و منتقدان سینمایی را در پی داشت و در سال ۲۰۱۱ در هشتاد و سومین دوره مراسم اسکار برنده جایزه اسکار بهترین فیلمبرداری، بهترین جلوه‌های تصویری، بهترین میکس صدا و بهترین تدوین صدا شد. داستان فیلم در مورد رخنه کردن به داخل رویاهای دیگران بطور مخفیانه و ربودن اسرار ذهن آنان درهنگام خواب است. این فیلم پنج شنبه ششم مرداد ساعت ۲:۱۰ بامداد از شبکه یک سیما پخش می شود.

استاد بزرگ

این فیلم محصول سال ۲۰۱۳ چین و به کارگردانی وونگ کار وای است. این فیلم ۱۲۳ دقیقه ای داستان زندگی استاد بزرگ هنرهای رزمی ایپ‌من استاد بزرگ ورزش‌های رزمی است، مردی که بروس لی معروف‌ترین شاگردش بود. "تونی لیونگ چیو وای" که به دفعات با وونگ کار وای همکاری کرده، در این فیلم، نقش ایپ من استاد افسانه‌ای کونگ فو را بازی می‌کند و "ژانگ زی‌یی" در نقش "گونگ اِر" رقیب و دوست او ظاهر شده است. داستان فیلم استاد بزرگ در چین در پس زمینه سال‌های پرهیاهوی دهه۱۹۳۰ روی می‌دهد و مضامینی چون افتخار، اصول اخلاقی، خیانت و عشق ممنوعه را دربرمی‌گیرد. این فیلم ساعت ۲۲:۱۰ جمعه هفتم شهریور از شبکه یک سیما پخش می شود.

hoze-naghashi

حوض نقاشی

در فیلم حوض نقاشی شهاب حسینی، نگارجواهریان، فرشته صدرعرفایی، سپهراد فرزامی، سیامک احصائی و الهام کردا بازی کردند. کارگردان این فیلم مازیار میری است که درصدر آرای تماشاگران جشنواره فجر سال ۹۱ قرار گرفت. داستان این فیلم داستان متفاوتی از زن و شوهر کم توان ذهنی است که یک پسر۱۰ ساله دارند. مریم و رضا همراه با پسرشان سهیل زندگی می کنند. آن ها در یک داروسازی مشغول به کار هستند. مریم و رضا با آدم های دیگر فرق دارند. آن هم نه یک فرق ساده، بلکه بسیار بزرگ و آن‌ها باید تلاش کنند تا به دیگران ثابت کنند این تفاوت بزرگ را با معجزه عشق حل کرده‌‌اند. فیلم حوض نقاشی در جشواره فجر سال ۹۱ برنده سیمرغ بهترین فیلم از نگاه تماشاگران ، سیمرغ بهترین طراحی صحنه و لباس و نامزد دریافت دو جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن و بهترین فیلمبرداری شد. این فیلم سینمایی جمعه هفتم شهریور ساعت ۱۴:۵۰ از شبکه یک سیما به نمایش در می آید.

مجستیک

فیلم سینمایی مجستیک به کارگردانی فرانک دارابونت، محصول سال ۲۰۰۱ کشورهای آمریکا و استرالیا است که جمعه هفتم شهریور ساعت۲:۱۰ بامداد از شبکه­ یک سیما روی آنتن می‌رود. داستان این فیلم در اوایل دهه ۱۹۵۰ می گذرد که با شروع جنگ سرد، سناتور جوزف مک کارتی با تشکیل کمیته‌ای به مبارزه با خطرسرخ و نفوذ کمونیست‌ها در ارکان دولتی می‌پردازد، که دامنه آن به هالیوود نیزکشیده می‌شود. جیم کری، مارتین لاندو و بروس کمبل در فیلم سینمایی مجستیک ایفای نقش کرده اند.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>