سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۸ شهریور ۱۳۹۳ در ۳:۵۰ ب.ظ چاپ مطلب

فیلم مکری در گروه «هنر و تجربه»/ ۵ فیلم در راه اکران

mahi-va-gorbeh

اسامی ۵ فیلم سینمایی برای نمایش در گروه سینمایی «هنر و تجربه» اعلام شد.

اسامی ۵ فیلم سینمایی برای نمایش در گروه سینمایی «هنر و تجربه» اعلام شد.

سوره سینما- تاکنون فیلمهای سینمایی  ماهی و گربه به کارگردانی «شهرام مکری» ، اشیا آنچه در آیینه می بینید به شما نزدیکترندبه کارگردانی «نرگس آبیار» ، پوسته به کارگردانی «مصطفی آل احمد »، تابور به کارگردانی «وحید وکیلی فر» و دختر.. مادر…دختر به کارگردانی «پناه برخدا رضایی»  برای اکران در این گروه سینمایی  انتخاب شده اند . زمان نمایش این آثار   براساس برنامه گروه سینمایی هنر و تجربه  متعاقبا طی برنامه زمان بندی شده یکسال آینده اعلام می شود. هرکدام از این آثار ویژگیهایی را دارند که توانسته اند برای اکران در این گروه  انتخاب شوند.

فیلم سینمایی «اشیا از آنچه در آینه می‌بینید به شما نزدیکترند» به کارگردانی نرگس آبیار و تهیه کنندگی محمدحسین قاسمی و ابوذر پورمحمدی تاکنون در جشنواره های بین المللی نظیر «اکنون خاورمیانه» در فلورانس ایتالیا و شانگهای چین  شرکت کرده است . این فیلم داستان زنی باردار است که روزمرگی زندگی او با اتفاقی غیر منتظره در یک میهمانی دگرگون می شود. در این فیلم گلاره عباسی، حسام بیگدلو، مهران رجبی، گیتی معینی و فاطمه شکری بازی می کنند.

«مادر .. دختر … مادر» به کارگردانی و تهیه کنندگی «پناه برخدا رضایی» اپیزود دوم از سه گانه‌ای    این کارگردان   است .  این فیلم   در فضای   گندم زارهای پاییزی می گذرد زن به یاد دارد در کنار  صنوبرهای رقصان به عقد مردش درآمد. اکنون زن در انتظار مردش است، که سالیانی ست از خانه رفته است. زن امید دارد مردش روزی به خانه بازگردد. از زن فقط دستهای استخوانی اش مانده است. با این دستان گیسوان دخترش را شانه می کرد و بر آنها گل شمعدانی می آویخت … در در این  فیلم   بازیگرانی همچون خدیجه رحیمی،‌ صدیقه نظری، جمیله رحیمی و هادی رحیمی حضور دارند.

فیلم سینمایی "تابور" به کارگردانی وحید وکیلی‌فر  در جشنواره های گوناگون نظیر ترابیکا در نیویورک  ،«ریو» در برزیل،  کلن در آلمان،  زاگورا در مراکش ،جشنواره فیلم  پوسان و جشنواره بین‌المللی فیلم «دو نت» پاریس در فرانسه  حضور داشته   و جزو ده فیلم برتر سال ۲۰۱۳ به انتخاب ایندی وایر بوده است. این فیلم داستان مردی است که   بدنش با امواج الکترو مغناطیسی دچار مشکل می شود. بازیگران آن  محمد ربانی، مسعود پازوکی، سید علی حسینی و علی شیدرنگ هستند..

«پوسته» به کارگردانی و با بازی حمید فرخ نژاد، درباره یک زندانی محکوم به مرگ است که پس از ۱۴ سال زندان و اثبات بی‌گناهی‌اش آزاد می‌شود و بلافاصله گرفتار طرح و توطئه ای می شود که   می‌تواند او را یک بار دیگر راهی زندان کند.

اولین نمایش  فیلم «ماهی و گربه » سال پیش در بخش افقهای جشنواره  ونیز بود و از آن زمان تاکنون در   در جشنواره هایی نظیر لیسبون و آسیا پاسیفیک  نیز شرکت کرده و مورد استقبال منتقدان ، داوران و تماشاگران قرار گرفته است. این فیلم  تنها در یک سکانس پلان ۱۳۵ دقیقه ای فیلمبرداری شده است و داستان چند دانشجوی دختر و پسر برای شرکت در جشن بادبادک بازی در شب یلدا به شمال رفته‌اند. در همسایگی کمپ کوچک آنها کلبه‌ای قرار دارد که سه آشپز یک رستوران ساکنین آن هستند. آشپزها برای پخت غذاهای رستوران به گوشت احتیاج دارند و جز این جوان‌ها کسی در آن اطراف نیست. قصه فیلم بر اساس یک داستان واقعی درباره رستورانی است که گوشت چرخ کرده انسان را عرضه می کرده است.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>