سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۹ شهریور ۱۳۹۳ در ۲:۲۱ ب.ظ چاپ مطلب

دفاتر پخش مسئول اعلام آمار فروش هستند/ انتقاد از توزیع و پخش فیلم در سینماها

p1718re4b2mdc1niu1u38h1c1du24

مدیر سینما آفریقا اعلام آمار فروش فیلم‌ها را در محدوده اختیار دفاتر پخش دانست، نه مدیران سینما.

مدیر سینما آفریقا اعلام آمار فروش فیلم‌ها را در محدوده اختیار دفاتر پخش دانست، نه مدیران سینما.

سیروس یگانه مدیر سینما آفریقا در گفت و گو با سایت سوره سینما درباره آمارهای موجود فیلم‌ها و صحت و سقم آنها گفت: وقتی که ریش و قیچی در اختیار دفاتر پخش است، باید آنها در خصوص آمار فروشی که اعلام می‌کنند پاسخگو باشند. اعلام آمارهای نادرست برای سینمادار سودی ندارد و منفعت مالی برای او و سینمایش فراهم نمی‌کند. وقتی به عقلم رجوع می‌کنم به این نتیجه می‌رسم که اگر پخش‌کننده به اشتباه رقم بالایی را برای یک فیلم اعلام کند، اداره مالیات به همان نسبت از آنها مالیات دریافت می‌کند. این منطقی نیست که با اعلام رقم‌های دروغین پخش‌کننده مالیات مضاعف بپزدارد.

وی در ادمه افزود: من بیش از این که نگران آمار فروش فیلم‌ها باشم، بیشتر از این ناراحتم که سینما از رونق افتاده است و دوست دارم که سینما دوباره جان بگیرد. از طرفی نوع پخش فیلم‌ها در سینماها ناراحت کننده است، چرا که به یک سینما که ۴ سالن دارد ۸ تا ۱۲ فیلم را اختصاص می‌دهند. این باعث می شود رقابت عادلانه در اکران نداشته باشیم و سینماهایی که تعداد سالن‌های کمتری دارند در این فضای نابرابر مخاطبانشان را از دست می‌دهند. برنامه‌ریزی درست برای اکران فیلم‌ها و ایجاد فضای رقابتی عادلانه نیاز جامعه سینمایی ما است.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>