سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۵ شهریور ۱۳۹۳ در ۱۱:۴۱ ق.ظ چاپ مطلب
برزیده:

با روند فعلی تولید فیلم جشنواره مقاومت تعطیل می‌شود

Barzideh1

کارگردان فیلم «مزار شریف» تاکید کرد با کاهش تولید آثار جنگی جشنواره فیلم دفاع مقدس تعطیل می‌شود.

کارگردان فیلم «مزار شریف» تاکید کرد با کاهش تولید آثار جنگی جشنواره فیلم دفاع مقدس تعطیل می‌شود.

سوره سینما- عبدالحسن برزیده از فیلمسازان باسابقه عرصه دفاع مقدس به انگیزه برگزاری جشنواره بین المللی فیلم مقاومت در ایران و چند کشور جهان در گفتگویی با بیان اینکه در ابتدای برگزاری این رویداد سینمایی اهداف جشنواره فیلم مقاومت اینطور تعریف شده بود که محلی برای بررسی نقاط قوت و ضعف و تشویقی برای فیلمسازان حوزه دفاع مقدس و بستری برای آشنایی دست اندرکاران سینمای دفاع مقدس باشد گفت: متاسفانه به تدریج در طول سال های گذشته این اهداف کنار گذاشته شد و به نوعی برگزاری این جشنواره تبدیل به الزام شد.

 کارگردان «دکل» گفت: زمانی که ژانری تولیدات محدودی دارد طبیعی است که به مشکلاتی هم برمی خورد متاسفانه تولیدات این ژانر آنقدر نابسامان و کم است که رمق و شوقی برای فیلمسازان این حوزه برای تولید باقی نمانده است. با نفس برگزاری جشنواره مشکلی ندارم اگر می‌خواهیم مثبت بنگریم باید ابتدا ببینیم تولیدات ما در این حوزه در چه حدی است. زمانی که فیلم «مزارشریف» را می ساختم در این زمینه با مشکلات بسیار زیادی برخورد کردم در حالی که این نوع تجهیزات باید به راحتی در اختیار فیلمسازان این حوزه قرار گیرد تا با فراغ خاطر به فعالیت خود ادامه دهند.

کارگردان«پرواز خاموش» ادامه داد: برخی از متولیان این حوزه متاسفانه فراموش کرده اند که خودشان باعث فاصله گرفتن از سینمای دفاع مقدس هستند و برای توجیه این امر استدلال های بی منطقی دارند. این مشکلات قطعا بر روی تولید اثر می گذارد و موجب می شود تا جشنواره موضوعیت خود را از دست بدهد. آنهایی که در جنگ حضور داشتند آدم های مهم و ارزشمندی هستند بنابراین نباید رشادت های آنها را نادیده بگیریم ضمن اینکه بسیاری از این جوان ها به خاطر آرمان هایشان جان خود را از دست دادند و ما نباید آنها را نادیده بگیریم.

کارگردان «روایت سه گانه» با بیان اینکه مسئولان باید بودجه لازم را برای تولید این نوع آثار درنظر بگیرند گفت: اگر تولیدات ژانر دفاع مقدس به همین شکل پیش برود قطعا در آینده نمی توانیم جشنواره ای تحت عنوان جشنواره فیلم مقاومت را برگزار کنیم. بودجه های زیادی صرف ساخت جاهایی می شود که ضرورتی برای آن وجود ندارد درحالیکه این بودجه را باید در جاهای درست هزینه کرد که قطعا یکی از این اولویت های جشنواره مقاومت است. البته می توان بخشی از هزینه ای را که شهرک سینمایی دفاع مقدس از فیلمسازها می گیرد نهادها و یا سازمان های مربوطه بر عهده بگیرند تا بدین شکل کمکی هم به فیلمسازها شود.

وی با بیان اینکه بخش بین الملل جشنواره فیلم مقاومت بسار مهم است افزود: زمانیکه جشنواره بین المللی است میهمانانی از سایر کشورها در این جشنواره شرکت می کنند که به واسطه آن مبادلات فرهنگی و اظهارنظرهایی بین دو کشور صورت می‌گیرد.

برزیده همچنین گفت: در این نوع جشنواره ها  برگزاری جلسات نقد و بررسی فیلم ها و گفتگوهای تخصصصی بسیار مهم است که باید مدیران و متولیان جشنواره به آن نگاه ویژه داشته باشند.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>