سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۶ شهریور ۱۳۹۳ در ۱۱:۱۸ ق.ظ چاپ مطلب

امتیازها و معایب مهدکودک در یک مستند/ پخش از شبکه افق

1_0

مستند «مهد کودک، آری یا خیر» ساخته یاسر عرب درباره امتیازها و ضعف‌های مهدکودک در فرهنگ ایرانی است.

مستند «مهدکودک، آری یا خیر» ساخته یاسر عرب درباره امتیازها و ضعف‌های مهدکودک در فرهنگ ایرانی است.

عرب درباره داستان این مستند به سوره سینما گفت: مهد کودک از قدیم در فرهنگ مردم ایران نبوده و چیزی است که در روزگار جدید به کشور ما وارد شده است. مهد کودک‌ها می توانند علاوه بر محسناتی که دارند و فرصت هایی که برای والدین ایجاد     می‌کنند، آثار مخرب بسیاری هم داشته باشند. در این مستند می‌خواهیم به بررسی آسیب ها و فرصت‌های رشد کودکان در مهد کودک بپردازیم.

وی ادامه داد: کودکان ما ساعات و ماههایی که نیاز مبرمی به حضور در کانون گرم خانواده دارند را به خاطر شاغل بودن مادر، در مهد کودک می‌گذرانند. برای مثال کودکی را فرض کنید که در سنی است که تربیت او در حال شکل گیری است اما به دلیل این که پدر و مادرش سخت درگیر کارشان هستند، باید این اوقات را در جایی دیگر تربیت شود که این هشداری جدی به پدر و مادران است. علاوه بر این موضوع ، چالش جدیدی وجود دارد که والدین با سپردن کودکانشان به مهد کودک، به گونه ای از مسئولیت تربیت فرزندانشان شانه خالی می‌کنند.

یاسر عرب درباره روند ساخت این مستند گفت: کار تحقیق و نگارش فیلمنامه را انجام می‌دهیم و به زودی تصویربرداری را آغاز می‌کنیم. طبق فیلمنامه، برای تصویربرداری به سراغ مربیان مهد کودک، کارشناسان مرتبط و والدین می‌رویم و با آن ها مصاحبه می‌کنیم. این مستند به تهیه کنندگی شبکه افق ساخته و در یک قسمت از این شبکه پخش می‌شود.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>