سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۷ شهریور ۱۳۹۳ در ۱:۰۶ ب.ظ چاپ مطلب

از انیماتورهای بین‌المللی کم نداریم/ کاش فیلم‌های جشن خانه سینما اکران می‌شدند

arash-karimi

کارگردان انیمیشن «تمام زمستان‌هایی که ندیده‌ام» تاکید کرد انیماتورهای ایرانی از بهترین‌های خارجی چیزی کم ندارند.

کارگردان انیمیشن «تمام زمستان‌هایی که ندیده‌ام»  تاکید کرد انیماتورهای ایرانی از بهترین‌های خارجی چیزی کم ندارند.

امید خوش‌نظر کارگردان این انیمیشن به سوره سینما گفت: با تمام احترامی که برای برگزار کنندگان جشن خانه سینما قائلم و همه از دوستان من هستند اما لازم می‌دانم چند نکته را گوشزد کنم. اول اینکه در جشن هایی که با چنین رویکردی در سراسر دنیا برگزار می شود معمولا آثار را قبل از آغاز جشن یا روز مراسم به نمایش در می آورند تا هم مخاطب خود را پیدا کنند هم قضاوت و داوری ملموسی انجام شود. متاسفانه در ایران چنین امکانی وجود ندارد.

وی افزود: شب گذشته برنامه دقیقا با یک ساعت تاخیر شروع شد و همین زمان فرصت خوبی بود تا همه آثار به نمایش درآید. با احترامی که برای همه داوران قائلم اما جای این سوال وجود دارد که چطور ممکن است اثری در بخش های موسیقی،طراحی صدا، طراحی گرافیک فیلم ، بهترین انیمیت و بهترین کارگردانی جایزه بگیرد ولی به عنوان بهترین فیلم انتخاب نشود؟ متاسفانه بر حسب شرایط من حتی آثار دوستان دیگر را هم نتوانستم ببینم اما درباره کار خودم می توانم بگویم اگر حاضرین این انیمیشن را دیده بودند شاید نظر دیگری درباره فیلمنامه و مجموع کار می دادند.

خوش نظر گفت: در کشور ما فیلم های کوتاه و انیمیشن رسانه ای ندارند و بهترین اتفاقی که ممکن است رخ دهد برگزاری مراسم رونمایی است که ما قصد داریم به زودی این مهم را در سینما آزادی به انجام برسانیم.در حال حاضر مشغول آماده سازی تدارکات اولیه مثل تدوین پشت صحنه و آماده سازی هستیم. البته هدف ما تنها نمایش فیلم نیست و تصمیم داریم بعد از اکران در نشستی مسایل فنی و دستاوردهای تجربی حاصل از این پروژه را به علاقمندان ارائه دهیم. همچنین برای دوستانی که به انیمیشن علاقه دارند سلسله نشست هایی ترتیب دهیم و به بحث و گفت و گو بپردازیم.

وی ادامه داد: یکی از اهداف ما برای ساخت این انیمیشن گامی به جلو بردن صنعت انیمیشن کشور است . باید اثبات می کردیم ما هیچ از انیماتورهای دنیا کم نداریم و این حس حقارتی که بین هم صنف های مان وجود دارد را دور کنیم. صنعت انیمیشن یک حوزه تخصصی، پولساز و حرفه ای است امیدوارم با همت همکاران مان دیده شویم . تنها انتظارم از مسئولان این است که اجازه دهند این اثر همانقدر که برایش زحمت کشیده شده دیده شود.

خوش نظر درباره چگونگی ساخت این انیمیشن گفت: سال ۹۰ تصمیم گرفتیم انیمیشن «تمام زمستان ‌هایی که ندیده ‌ام» با کیفیت و استاندارد بین المللی به گونه ای تولید کنیم که توانایی رقابت با آثار جهانی را داشته باشد. ابتدا طرحی را به مرکز مطالعات و تولیدات فیلم انیمیشن حوزه هنری ارائه کردیم و با تایید آن تصمیم گرفتیم بخشی از کار را به عنوان طرح اولیه به اجرا درآوریم تا مطمئن شویم توانایی انجام چنین پروژه ای را داریم.این انیمیشن درواقع پیش درآمدی است برای یک فیلم بلند سینمایی با اشل واقعی سینما و لحاظ کردن همه استاداردهای بین المللی.

انیمیشن سینمایی «تمام زمستان‌هایی که ندیده‌ام» با مدت‌ زمان ۱۷ دقیقه،‌ تولید مرکز مطالعات و تولیدات انیمیشن حوزه هنری و تهیه‌کنندگی مسعود صفوی است و به همت متخصصان و فعالان حوزه انیمیشن سه‌بعدی به مدت دو سال تولید شده است.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>