سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۲ شهریور ۱۳۹۳ در ۹:۰۵ ق.ظ چاپ مطلب

نیروهای پاسدار چطور تربیت می‌شوند؟/ رونمایی در جشنواره فیلم عمار

sepah-pasdaran

مستند «اینجا سرآغاز تولد یک…» درباره تاریخچه تولد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ساخته شد.

مستند «اینجا سرآغاز تولد یک…» درباره تاریخچه تولد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ساخته شد.

داود مرادیان کارگردان و مستندساز به سوره سینما گفت: محور این مستند چگونگی تربیت نیروهای نظامی پاسداران انقلاب اسلامی است که با شیوه ای نو به تصویر کشیده می‌شود. تفاوت این نیروها با ارتش در این است که یک نیروی نظامی پاسدار علاوه بر این که باید از نظر نظامی در بهترین فرم ممکن باشد باید یک نیروی عقیدتی مسلط باشد. آنها باید آموزش‌هایی ویژه ببیند تا بتواند از خاک خود دفاع کنند.

وی درباره تصویربرداری این مستند گفت: برای نخستین بار در سینمای کشور در این مستند از ترکیب لنزهای ۱۹۸۰ اولترا اسکوپ و مبدل‌های آنامورفیک روی دوربین‌های دی اس ال آر استفاده شده است که نتیجه آن خلق تصاویری عریض و به یاد ماندنی است که از این حیث تجربه‌ای منحصر به فرد و دستاوردی جدید است که تاکنون در ایران مورد استفاده قرار نگرفته است. انحصار این روش در اختیار گروه تلویزیونی سپاه بوده و طراحی و ابداع آن به دست من و مسعود مختاری صورت گرفته است.

مرادیان ادامه داد: آنا مورفیک به اندازه نماهای عریضی گفته می شود که در سینمای هالیود برای مقابله با تلویزیون ابداع شد و مناظری زیبا خلق می‌کرد. این قطع هنوز در سینمای آمریکا و در سیستم های پاناویژن کاربرد دارد و عریض ترین قطعی است که در هالیود استفاده می‌شود. کار  تولید این مستند در ۵۰ دقیقه تمام شده است. قرار است با کم کردن زمان این مستند را در ۳۰ دقیقه در جشنواره عمار رونمایی کنیم. به دلیل حساسیت‌های موجود راجع به این فیلم، امکان حضور این مستند در سایر جشنواره‌ها کم است و حضور آن در جشنواره عمار به حرمت اسم این جشنواره است.

عوامل ساخت این مستند عبارتند از کارگردان: داوود مرادیان، تهیه‌کننده: حسین ساختمانیان مدیر تلویزیونی سپاه، مجری طرح و مدیر تولید: بشیر ادهمی، تصویربرداران: محمدعلی هاشمیان و داود مرادیان، مشاوران: سردار سلمانی، سردار صفاری، سردار نور الهی که از اساتید و عوامل دانشگاه امام حسین (ع) هستند.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>